معاون اقتصادی رئیس جمهور:

اتمام طرح بازآفرینی شهری با اعتبار دولتی ۵۰ سال به طول می انجامد

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۰۹:۵۰:۳۱
کد خبر: ۹۲۴۲۰۲
اتمام طرح بازآفرینی شهری با اعتبار دولتی ۵۰ سال به طول می انجامد
معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: با امکانات و اعتبارات موجود دولت، اتمام طرح باز آفرینی شهری حدود ۵۰ سال به طول می انجامد و همین امر ایجاب می کند بخش خصوصی را نیز فعال و مشارکت دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ محمد نهاوندیان در دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کردستان در سنندج گفت: در گذشته به کردستان بی توجهی صورت گرفته و ما باید با سرعت و عمق بیشتری این کم توجهی ها را جبران کنیم.

وی در ادامه به اهمیت طرح بازآفرینی شهری و اهتمام رئیس جمهور به این طرح اشاره کرد و گفت: هدف از این طرح علاوه بر ایجاد تحرک در بخش ساختمان، ایجاد عدالت، امنیت، سلامت و کاستن از آسیب های اجتماعی است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور  در ادامه به اهمیت جذب توسعه گران بخش خصوصی برای مشارکت در طرح بازآفرینی شهری در کردستان تاکید کرد و افزود: با امکانات و اعتبارات موجود دولت، اتمام این کار حدود ۵۰ سال به طول می انجامد و همین امر ایجاب می کند بخش خصوصی را نیز فعال و مشارکت دهیم.

نهاوندیان یادآور شد: زندگی نیمی از جامعه کردستان در بافت فرسوده و ناکار آمد بسیار تاسف بار است و برای سامان دادن به این موضوع باید در کردستان یک نهضت ساخت و ساز راه بیافتد.

محمد نهاوندیان تاکید کرد: تحرک در بازآفرینی شهری علاوه بر تغییر سیمای شهرها عامل رونق اقتصادی و جذب گردشگران بیشتر خواهد بود.

وی به مدیران استان توصیه کرد: در تهران جلسه‌ای را با اتاق بازرگانی ایران برگزار و اجزا و جوانب طرح را برای جذب سرمایه گذار و مشارکت آنها تشریح کنند.

نهاوندیان از وجود وحدت و همدلی مدیران در ستاد بازآفرینی شهری کردستان تقدیر کرد و گفت: برای سرعت بخشی به روند توسعه و موفقیت هر طرح و برنامه‌ای در استان وحدت نظر مدیران حائز اهمیت است.

 

نظر شما