رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان:

تولید و ایجاد فرصت شغلی مهمترین مشکلات کردستان است

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۰۹:۴۳:۱۵
کد خبر: ۹۲۴۲۱۱
تولید و ایجاد فرصت شغلی مهمترین مشکلات کردستان است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: مهمترین مشکلات کردستان اقتصاد، تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی است که رفع این مشکلات به توسعه استان کمک شایانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ بهرام نصراللهی زاده شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه مرز، گمرک و تجارت کردستان در سنندج گفت: مهمترین مشکلات کردستان اقتصاد، تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی است که رفع این مشکلات به توسعه استان کمک شایانی می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: کردستان از برخی شاخص‌های توسعه پایین است اما همه قابلیت‌های توسعه‌یافتگی را داراست.

وی با اشاره به اینکه مسئله اصلی و دغدغه موجود، اقتصاد، اشتغالزایی و تولید در استان است، تاکید کرد: با توجه به مرزی بودن کردستان، توسعه تجارت می‌تواند نقش مهمی برای رفع این مشکلات داشته باشد.

نصرالهی زاده با بیان اینکه دومین فرودگاه استان، سال آینده در سقز بهره‌برداری می‌شود، یادآور شد: سهم اعتباری راه‌آهن سنندج - همدان در سال جاری ۳۹۰ میلیارد تومان است که انتظار می‌رود تا پایان سال آینده قطار به کردستان برسد.

وی راه‌آهن را از مزیت‌های مهمی دانست که با امتداد آن تا مرز باشماق می‌شود توسعه تجارت را شاهد بود و گفت: در همین زمینه با طرف عراقی وارد گفت‌وگو شده‌ایم تا راه‌آهن آنسوی مرز هم فعال شود.

 

 

نظر شما