هشدار هواشناسی درباره وضعیت جوی

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۱۱:۵۶:۴۱
کد خبر: ۹۲۴۳۰۵
هشدار هواشناسی درباره وضعیت جوی
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با هشدار نسبت به شرایط جوی روزهای آینده گفت: برای کاهش خسارت‌های احتمالی، تمهیدات لازم از سوی مردم، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران بکار گرفته شود.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ ولی بهره مند، اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از روز شنبه تا اواخر هفته آینده در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی افزود: اوج فعالیت این سامانه بارشی در کهگیلویه و بویراحمد روزهای یکشنبه و دوشنبه خواهد بود.

بهره مند عنوان کرد: این سامانه با بارندگی‌های فراگیر، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید در بعضی ساعات تگرگ و در نقاط مستعد و مرتفع با بارش برف همراه است.

وی بیان کرد: طی این مدت سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و همچنین اختلال در تردد جاده‌ای به دلیل لغزندگی و کاهش دید افقی دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: احتمال آسیب به تاسیسات با توجه به رعد و برق و بارش تگرگ و وزش باد شدید وجود خواهد داشت.

بهره مند ابراز داشت: منطقه اثر این سامانه تمام استان خواهد بود و تا روز چهارشنبه ۲۹ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

میانگین میزان بارندگی از ابتدای سال زراعی ۹۷-۹۸ تاکنون به ۳۴.۲ میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۹.۴ میلی متر کاهش یافته است.

دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی ۹۷و ۹۸ از نظر میانگین بارندگی استان ها در رتبه دوم پربارش ترین ها اعلام کرده است.

سال هایی که کمتر از میانگین بلند مدت در منطقه ای باران ببارد را خشکسالی و بیشتر از این میانگین را ترسالی می خوانند.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز