در جشنواره بازی های بومی محلی به مناسبت هفته وحدت روی داد؛

حضور پرشور خانواده ها با چاشنی نشاط و تندرستی در جشنواره بازی های بومی محلی

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۱۲:۴۰:۵۸
کد خبر: ۹۲۵۰۰۹
حضور پرشور خانواده ها با چاشنی نشاط و تندرستی در جشنواره بازی های بومی محلی
به مناسبت 17 ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق (ع)، جشنواره بازی های بومی محلی با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و همبستگی خانواده ها در زمین چمن ولایت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: این جشنواره با حضور پرشور کودکان و خانواده ها با محوریت خانواده پویا و شاد در سمنان برگزار شد.

عباس بابایی در حاشیه این جشنواره گفت: با توجه به سبک زندگی خانواده ها در دنیای مدرن امروزی، ایجاد فضای متنوع ورزشی همراه با نشاط و سلامت از مهمترین مقوله هایی است شهرداری سمنان در دستور کار قرار داده است و در این جشنواره تلاش کردیم با استفاده از ورزش های گروهی و خانوادگی، علاوه بر فراهم کردن فضای شاد و مفرح، بر همبستگی و همدلی بیشتر خانواده ها نیز بیافزاییم.

وی با اشاره به فراهم کردن رشته های مختلف ورزشی در این جشنواره، اظهار داشت: بازی های بومی و محلی،فوت دارت، لی لی، طناب کشی، بازی با حلقه، فوتبال،بازی هیجان انگیز جنگا و غیره از ورزش هایی بود که خانواده ها در محیطی متفاوت همراه با فرزندان خود از آن استفاده کردند و استقبال پرشور از این جشنواره الزام برگزاری این گونه برنامه ها را بیش از پیش نشان داد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در این جشنواره سعی کردیم حضور خانواده ها در کنار فرزندان جذاب و مفرح بوده و از این رو با برگزاری مسابقه،پرواز بادبادکها ،پذیرایی با چای، محیطی به یاد ماندنی را ایجاد و در زمین چمن ولایت، یک بعدازظهر شاد را برای همشهریان شهر اخلاق رقم بزنیم.

بابایی در پایان با بیان اینکه ترویج فرهنگ ورزش همگانی، افزایش توان روحی و حفظ آمادگی جسمانی از دیگر اهداف این گونه برنامه ها است، تصریح کرد: در 6 ماهه دوم سال نیز برنامه های متنوع سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری سمنان ادامه خواهد داشت و با همکاری و مشارکت شهروندان عزیز شاهد شهری شاد، سالم و مشارکت پذیر خواهیم بود.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با بیان اینکه این جشنواره 24 آبان ماه در زمین چمن ولایت برگزار شد؛ خاطر نشان کرد: این جشنواره به همت هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان سمنان وبا مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان،خانه کودک و آفرینش، جمعیت هلال احمر استان و اداره کل ورزش و جوانان شهرستان سمنان برپا شد.

 

نظر شما