در نخستین آیین "شونشینی" انجام شد؛

رونمایی از یک جلد کتاب فرهنگ فولکلور سمنان

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۱۲:۴۵:۵۶
کد خبر: ۹۲۵۰۱۲
رونمایی از یک جلد کتاب فرهنگ فولکلور سمنان
همزمان با میلادخجسته رئیس مکتب مهربانی پیامبر اعظم(ص) و میلاد امام جعفر صادق رئیس مذهب جعفری(ع) و مقارن با روز کتاب و کتابخوانی،کتاب تجسم یک باور از محمد باقر قاسم در نخستین آیین "شونشینی" رونمایی و از این نویسنده گرانقدر تقدیر و تشکر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: این آیین با حضور پرشکوه شهروندان سمنانی همزمان با میلادخجسته رئیس مکتب مهربانی پیامبر اعظم(ص) و میلاد امام جعفر صادق رئیس مذهب جعفری(ع) برگزار شد.

وی با بیان اینکه مجریان توانمند سمنانی توران ضمیری و محمد رضا طاهریان با گویش سمنانی" گویش چند هزار ساله" این برنامه را اجراء کردند، اظهار داشت: در این آیین برنامه های متنوع و شادی شامل اجرای موسیقی ماشاءالله محقق اجراء شد، همچنین بازیگران سمنانی با بازیگری زیبای خود به زبان سمنانی نمایش اجراء کردند و روحیه نشاط و شادابی را به شهروندان تزریق کردند .

بابایی با اشاره به اینکه در پایان این آیین از کتاب " تجسم یک باور " اثری از محمد باقر قاسم پیشکسوت عرصه فرهنگ در نخستین رویداد فرهنگی هنری "شونشینی " رونمایی شد، تصریح کرد: در ادامه این آیین از پیشکسوت عرصه فرهنگ محمد باقر قاسم و مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر سمنان شهین قدس با حضور جمعی از مسئولان شهری تقدیر به عمل آمد.

عباس بابایی بیان کرد: هدف از تجلیل پیشکوستان فرهنگ و هنر اشاعه فرهنگ سپاسگذاری از هنرمندان و گرامیداشت کسانی است که در مسیر فرهنگ کهنسال این دیار قلم می‌زنند. سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان در پایان یادآور شد: این آیین به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و با مشارکت معاونت پروشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان و موسسه فرهنگی هنری سمن پویان اجراء شد.

شایان ذکر است: کتاب تجسم یک باور از محمد باقر قاسم شامل مجموعه عکس ها و خاطرات این نویسنده ارزشمند سمنانی در خصوص جلوه هایی از حماسه سیاسی مردم استان سمنان در سال های 57 و 58 می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز