مدیر جهاد کشاورزی شهرستان؛

گوشت مرغ ۱۲ هزار تومانی در ساوه توزیع می شود

۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۱۲:۵۸:۴۵
کد خبر: ۹۲۵۹۵۸
گوشت مرغ ۱۲ هزار تومانی در ساوه توزیع می شود
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه اعلام کرد: قیمت مصوب گوشت مرغ هرکیلوگرم ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان است اما در بازار ساوه این محصول با قیمت ۱۲ هزار تومان در هر کیلوگرم توزیع می شود.

به گزارش برنا از اراک ، حسن شریفی افزود: به طور میانگین در هر دوره ۴۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی  در مرغداری‌های گوشتی شهرستان ساوه انجام و سالانه ۱۷ هزار تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت دام زنده سبک و سنگین در این شهرستان کاهش یافته است، اظهار کرد: اکنون دام سنگین، سبک و گوسفند پرواری به ترتیب با قیمت های ۲۷۰، ۳۰۰ و ۳۵۰  هزار یال در ازای هر کیلوگرم به فروش می‌رسد.

این مسئول با بیان اینکه بزرگترین واحد دامداری استان مرکزی در ساوه مستقر است، گفت:به طور میانگین روزانه ۸۰۰ تن شیر در شهرستان ساوه تولید و به شیوه ای بهداشتی و مطلوب در بازارهای ساوه، قم، تهران و اراک عرضه می‌شود.

شریفی در مورد وضعیت مصرف و ذخایر گندم بیان کرد: سالانه ۳۶ هزار تن گندم در شهرستان‌های ساوه و زرندیه مصرف می‌شود و اکنون نیز به میزان ۲ برابر مصرف، ذخایر استراتژیک این محصول در سیلوهای شهرستان موجود است

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ساوه در مورد تولید عسل نیز گفت: به طور میانگین هر ساله ۱۴۸ تن عسل در شهرستان ساوه تولید می‌شود و امسال به علت بازندگی‌ها و وضعیت مساعد مراتع، تولید این محصول در ساوه همگام با کل کشور افزایش داشته و قیمت آن نیز نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

شریفی در خصوص ذخیره  نهاده‌های دامی توضیح داد: ذخیره نهاده‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال وضعیت خیلی بهتری دارد و اکنون در کارخانه‌ها و کارگاههای تولید خوراک دام شهرستان ساوه افزون بر ۲۵ هزار تن نهاده دامی  از قبیل جو، ذرت و سویا ذخیره شده است.

وی ادامه داد: امسال  به دلیل افزایش ۳۰ درصدی سطح زیر کشت، سهمیه کودهای شیمیایی ویژه کشت پاییزه (ازته، فسفاته، پتاسه) نیز افزایش یافته و حجم ذخایر این محصولات نیز به بیش از ۱۰ هزار تن رسیده است.

وی گفت: تاکنون افزون بر ۲ هزار تن انواع کودهای شیمیایی مخصوص کشت پاییزه در میان کشاورزان و متقاضیان شهرستان ساوه توزیع شده است.

 

نظر شما
پرونده ویژه