پیش‌بینی بارش شدید در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۱:۲۲:۲۱
کد خبر: ۹۲۷۰۰۴
پیش‌بینی بارش شدید در چهارمحال و بختیاری
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه بارشی پرقدرتی در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری منجر به بارش‌های موثر و فراگیری در استان می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ مهرداد قطره سامانی روز شنبه، افزود: این سامانه که همراه با بارش برف و باران است بسیاری از نقاط استان به ویژه مناطق مرکزی را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: پیش از آن در روز دوشنبه بارش‌های پراکنده‌ای در شهرستان لردگان شرایط جوی این منطقه تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

قطره سامانی، با اشاره به روند افزایشی دما در استان، تصریح کرد: در روزهای اخیر مناطقی از استان دمایی تا ۱۸ درجه زیر صفر را سپری کردند، اما دمای هوای صبح روز شنبه افزایش ۳ تا ۴ درجه‌ای را نشان می‌دهد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: دمای هوای صبح روز شنبه شهرکرد منفی ۶ درجه، کوهرنگ منفی ۱۳ درجه، بروجن منفی۳ درجه، بن ۸ درجه زیر صفر، سامان منفی ۴ درجه، فارسان منفی۷ درجه، شلمزار ۷ درجه زیر صفر و اردل و لردگان منفی یک درجه گزارش شده است.

میانگین وزنی بارش‌های سال زراعی چهارمحال و بختیاری ۵۳ میلیمتر گزارش شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه ۳۱ درصد کاهش دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز