چهارمحال و بختیاری در انتظار بارش برف

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۱۰:۵۲:۴۹
کد خبر: ۹۲۷۴۶۳
چهارمحال و بختیاری در انتظار بارش برف
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: عبور یک موج بارشی از آسمان استان در روز دوشنبه منجر به بارش برف و باران در شهرستان گرمسیری لردگان می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ مهرداد قطره سامانی، افزود: اگرچه بارش‌های موثر و قابل توجه هفته جاری در روزهای پنجشنبه و جمعه رخ می‌دهد اما بارش برف در روز دوشنبه شهرستان لردگان را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای روز دوشنبه بارش پراکنده برف و باران در مناطق غربی و مرکزی استان نیز پیش‌بینی می‌شود، اما تمرکز بارش‌ها بر شهرستان لردگان است.

قطره سامانی با اشاره به تداوم توده هوای سرد در استان، تصریح کرد: صبح روز یکشنبه کوهرنگ با ۱۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین نقطه استان و کشور گزارش شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سیستم بارشی بعدی از اواسط روز پنجشنبه فعالیت خود را در استان آغاز می‌کند و در اواخر روز جمعه از استان خارج می‌شود.

میانگین وزنی بارش‌های سال زراعی چهارمحال و بختیاری ۵۳ میلیمتر گزارش شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه ۳۱ درصد کاهش دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

لردگان در ۱۶۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری و یکی از شهرستان گرم این استان در فصل تابستان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز