نماینده ولی فقیه در استان مرکزی؛

در جامعه اسلامی اعتقادات و اخلاقیات از سرچشمه نماز آبیاری می‌شود

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۱۳:۴۰:۱۳
کد خبر: ۹۲۷۵۹۴
در جامعه اسلامی اعتقادات و اخلاقیات از سرچشمه نماز آبیاری می‌شود
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: گسترش فرهنگ اقامه نماز بهترین ابزار در مقابله با آسیب‌های اجتماعی، توطئه‌های فرهنگی دشمنان و دستیابی به اهداف والای نظام اسلامی است.

به گزارش برنا از اراک ، آیت‌الله قربانعلی ‌دری‌نجف‌آبادی  در چهارمین اجلاسیه استانی نماز در اراک  افزود: در جامعه اسلامی اعتقادات و اخلاقیات از سرچشمه نماز آبیاری می‌شود و خدمتگذاری در حوزه ترویج فرهنگ نماز وظیفه هر مسلمان است.

وی ادامه داد: الگوی حکومتداری اسلامی به ابتکار امام راحل با هدف زمینه‌سازی حکومت عدل الهی و ظهور حضرت مهدی (عج) ایجاد شده و برای تحقق این مهم اقامه نماز به‌عنوان مهمترین ملاک ارزشی باید پاس داشته شود.

امام جمعه اراک بیان کرد: نماز  بهترین ابزار مصون سازی اخلاقی جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی و انحرافات است و مدارس، ادارات، محیط‌های صنعتی و نهادهای آموزشی و تربیتی باید فضاهای نمازخوانی پاکیزه و بانشاط ایجاد کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: معلمان و والدین در آموزش مسایل دینی، سبک زندگی اسلامی و ایرانی به‌ویژه نماز به دانش‌آموزان در مدرسه و خانه مسوولیت سنگینی را عهده دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی نیز در این نشست گفت: فعالیت‌های این نهاد انقلابی در چهار حوزه فرهنگی، آموزش، نظارت و ارزیابی و یاوران نماز خلاصه می‌شود که تلاش بر این است  با مشارکت گسترده با دستگاه‌های مختلف به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.

حجت الاسلام «اسماعیل رودبارانی» افزود: برگزاری ۳۱۳ کارگاه آموزشی، ۳۱۵ برنامه فرهنگی، ۱۰ نشست با قشرهای مختلف جامعه، تشکیل اتاق فکر و تشکیل هسته مرکزی فعالان نماز از مهمترین برنامه های ستاد اقامه نماز در یک سال گذشته است.

وی اظهار داشت: ۷۸ دستگاه اجرایی مختلف در نقاط مختلف استان مرکزی در یک‌سال اخیر مورد ارزبایی قرار گرفتند که بر این اساس اقامه نماز جماعت در ۹۸ درصد از دستگاه‌های اجرایی استان انجام می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز