انجام بیش از ۳۹ هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان

۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۱۲:۴۰:۴۵
کد خبر: ۹۲۸۴۷۴
انجام بیش از ۳۹ هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام بیش از 39هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان طی هشت ماه سالجاری خبر داد و گفت: با هرگونه تخلف صنفی برخورد جدی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ بهروز اسودی در دومین جلسه فوق العاده تنظیم بازار استان که در استانداری سمنان برگزار شد با اعلام این خبر گفت: در هشت ماه گذشته و طی بازرسی از واحدهای صنفی تعداد سه هزار و 245مورد تخلف محرز شده است.

وی با اشاره به تشدید بازرسی ها در این ایام افزود: از ابتدای امسال تا کنون به منظور پایش وضعیت بازار کالا وخدمات بویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها افزون بر 39هزار و 185 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان در قالب طرح‌های مختلف انجام گرفته است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت بصورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است تعداد دو هزار و 742مورد پرونده تخلف ثبت شد.

این مقام مسئول ادامه داد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق ... به ارزش ریالی بالغ بر 189 میلیارد و 229 میلیون ریال کشف که پرونده تمامی متخلفان جهت بررسی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

بهروز اسودی خاطرنشان کرد: رصد و پایش مستمر بازار، کنترل قیمت ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات به جهت امید آفرینی و اعتمادبخشی و رفع دغدغه های مردم در تأمین مایحتاج روزمره زندگی در شرایط کنونی و تأکید مؤکد بر توانمندی های اقتصادی و تولیدی کشور در جهت تهیه کالاهای اساسی و نیز پر بودن انبارهای استراتژیک از مهمترین برنامه های سازمان صمت می باشد.

اسودی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون یکهزار و 625 مورد شکایت مردمی درخصوص کالا وخدمات از طریق ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت،معدن وتجارت ونیز ادارات ونمایندگیهای شهرستانهای تابعه اخذ شده است تاکید کرد: مردم عزیز شماره 124 ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان را به خاطر بسپارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی ، کم فروشی ، تقلب ،احتکار،عرضه خارج از شبکه ، عرضه ، فروش ونگهداری کالای قاچاق ، فروش اجباری کالا وخدمات ، عدم درج قیمت و.... را به این سامانه ارتباطی اطلاع دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز