استاندار سمنان:

حضور مردم استان سمنان در انتخابات در دوره‌های مختلف به طور متوسط نسبت به آمار کشور ۱۰ درصد بالاتر است

۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۱۲:۳۹:۰۷
کد خبر: ۹۲۸۴۸۳
حضور مردم استان سمنان در انتخابات در دوره‌های مختلف به طور متوسط نسبت به آمار کشور ۱۰ درصد بالاتر است
استاندار سمنان گفت: حضور مردم استان سمنان در انتخابات در دوره‌های مختلف به طور متوسط نسبت به آمار کشور ۱۰ درصد بالاتر است که این امر نشان از اتحاد و همدلی مردم استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ علیرضا آشناگر روز سه‌شنبه در آیین افتتاح ستاد انتخابات استان سمنان در سالن کوثر استانداری افزود: آحاد مردم با حضور پرشور در انتخابات در سرنوشت و آینده کشور نقش دارند و اعمال اراده‌ای از سوی دولت و مسئولان در انتخابات وجود ندارد.

وی  خاطر نشان کرد: وزارت کشور و ستاد انتخابات استان سمنان به عنوان امانتدار رای مردم برای حضور پرشور، امن و حداکثری اقشار مردم در پای صندوق‌های رای تلاش می‌کند.

استاندار سمنان اضافه کرد: مردم باید این باور را داشته باشند که اراده‌ای بر انتخاب آنان تاثیری ندارد و مردم به صورت مستقیم با حضور در انتخابات در عرصه تصمیم‌گیری کشور نقش دارند.

وی تصریح کرد: رای مردم حق الناس است و هیات‌های نظارت و ستاد انتخابات استان سمنان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای حفاظت از رای و امانت مردم تلاش می کنند.

آشناگر ادامه داد: مردم برای رفع دغدغه‌های خود مطالبه محور شوند و یکی از راه‌های رفع مشکلات اقشار مردم حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب نامزدهای دارای برنامه است.

وی افزود: آنچه که برای دولت و کارگزاران نظام مهم است حضور پرشور و باشکوه مردم در پای صندوق‌های رای است و باید با همدلی و وحدت مردم و مسئولان برای برگزاری انتخابات پرشور در ایران اسلامی تلاش شود.

استاندار سمنان گفت: حضور مردم استان سمنان در انتخابات در دوره‌های مختلف به طور متوسط نسبت به آمار کشور ۱۰ درصد بالاتر است که این امر نشان از اتحاد و همدلی مردم استان است.

استاندار گفت: سمنان با برنامه‌ریزی‌های اصولی آمادگی برگزاری انتخابات پرشور را دارد و ستاد انتخابات استان با همدلی و هم‌افزایی بخش‌های مختلف برای برگزاری انتخابات پرشور، امن و باصلابت در تلاش است.

در این آیین با حضور اعضای ستاد انتخابات استان سمنان، در ارتباط با برگزاری پرشور یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند امسال بحث و تبادل نظر شد.

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ۱۰۹ نفر نامزد بودند که از این تعداد ۵۳ درصد رد صلاحیت، سه درصد منصرف و ۴۴ درصد تأیید صلاحیت شدند. بیشترین مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای مجلس ششم با ۷۶.۱ درصد و کمترین مشارکت در مجلس یکم با ۵۵.۵ درصد بود.

استان سمنان چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز