معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری:

افزایش مشارکت مردم در انتخابات به عملکرد دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی وابسته است

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۱۴:۲۶:۳۰
کد خبر: ۹۲۹۹۴۹
افزایش مشارکت مردم در انتخابات به عملکرد دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی وابسته است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: زیرساخت و امکانات برگزاری انتخابات تمام‌الکترونیک در بخش‌هایی از این استان برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم است.

به گزارش برنا از اراک ، بهروز اکرمی در نشست با اصحاب رسانه افزود: برگزاری انتخابات‌الکترونیک منوط به تصمیم شورای نگهبان و وزارت کشور است که در صورت موافقت  و اعلام رسمی، انتخابات استان به‌صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: از ۲۵ فرایند برگزاری انتخابات ۲۳ موردالکترونیکی و ۲ مورد دستی انجام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: دهم آذرماه ثبت‌نام از داوطلبان  یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود و متقاضیان شرکت در رقابت‌های انتخاباتی خانه ملت می‌توانند در ۶ حوزه اصلی استان مرکزی ثبت‌نام کنند.

اکرمی افزود: داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی برای حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان در فرمانداری اراک، در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه داوطلبان به فرمانداری ساوه، در حوزه انتخابیه خمین به فرمانداری خمین، درحوزه انتخابیه محلات و دلیجان به فرماندرای محلات، مرکز اصلی شازند به فرمانداری شازند، در مرکز حوزه آشتیان، تفرش و فراهان به فرمانداری تفرش برای ثبت نام مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابیه مجلس شورای اسلامی می‌توانند به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه، وزارت کشور و در خارج کشور به نمایندگی جمهوری اسلامی مراجعه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: طبق ماده ۴۵ قانون انتخابات داوطبان از ۱۰ تا ۱۶ آذر ماه جاری به‌مدت هفت روز از ساعت ۸ تا ۱۶ فرصت دارند با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

اکرمی افزود: نامزدهای انتخابات برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید حداقل ۳۰ سال و حداکثر ۷۵ سال سن داشته باشند.

وی اظهار داشت: هیات‌های اجرایی اصلی و فرعی استان از ۱۰ آذر به‌مدت ۶ روز تشکیل و طبق اصل ۴۸ قانون انتخابات بررسی سوابق داوطلبان توسط مراجع چهارگانه استعلام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: صلاحیت داوطلبان از ۱۷ تا ۲۶ آذرماه جاری به مدت ۱۰ روز در هیات‌های اجرایی اصلی پس از کسب اطلاع از مراجع چهارگانه رسیدگی می‌شود.

اکرمی افزود: طبق ماده ۵۱ قانون انتخابات هیات نظارت فرمانداری‌های استان ۲۷ آذرماه مراتب رد صلاحیت داوطلبان را ابلاغ می‌کند.

وی اظهار داشت: افزایش مشارکت مردم در انتخابات به عملکرد دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی وابسته است و به هر میزان دستگاه‌های حاکمیتی بتوانند رضایت نسبی مردم را کسب کنند مشارکت در انتخابات پرشور خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: نحوه عملکرد دست‌اندرکاران انتخابات تضمین کننده مشارکت مردم در انتخابات است.

اکرمی اظهار داشت: طبق ماده ۵۶ قانون انتخابات تبلیغات داوطلبان از ۲۴ تا ۳۰ اسفندماه تعیین شده است و بانامزدهایی که خارج از ایان رسمی انتخابات اقدام به تبلیغات کنند برخورد می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: تاکنون ستاد انتخابات استان مرکزی هشت نشست با ۹۱ مصوبه برگزار کرده است.

اکرمی افزود: آسیب‌‍شناسی انتخابات سال ۹۶ استان مرکزی در بخش‌های فناوری اطلاعات، مالی و پشتیبانی، فیبر نوری  و تهیه چک لیست از شعب اخذ رای  انجام شده است.

وی اظهار داشت: رصد و پایش فضای مجازی انتخابات در استان مرکزی و شناسایی داوطلبان احتمالی انجام و اقدامات لازم صورت گرفته‌است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در ادامه گفت: خرید و فروش رای هم تخلف و هم جرم است و شورای پیگیری از جرایم و تخلفات انتخابات دراستان تشکیل شده و امید است در استان تخلف انتخاباتی وجود نداشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز