معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان:

بیش از ۷۰ کارگاه آموزشی ازدواج، در نیمه اول سال در شهرستان های استان برگزار شده است

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۰۹:۵۷:۵۷
کد خبر: ۹۳۰۲۳۲
بیش از ۷۰ کارگاه آموزشی ازدواج، در نیمه اول سال در شهرستان های استان برگزار شده است
در راستای اهداف وزارت ورزش و جوانان و با برنامه ریزی و نظارت واحد فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، دستورالعمل برگزاری کارگاه های قبل، حین و پس از ازدواج ابلاغ و کارگاه های مذکور در سراسر استان به صورت هماهنگ و یکسان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، در راستای اهداف و برنامه های وزارت ورزش و جوانان در زمینه توسعه اجتماعی جوانان و با برنامه ریزی و نظارت واحد فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، دستورالعمل برگزاری کارگاه های قبل، حین و پس از ازدواج ابلاغ و کارگاه های مذکور در سراسر استان به صورت هماهنگ و یکسان برگزار شد.

مرادی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان اظهار داشت: با توجه به نیاز جامعه به آموزش های گسترده در حوزه ازدواج و خانواده و از آن­جا که هیئت وزیران، وزارت ورزش و جوانان را به طور مستقیم مسئول برگزاری دوره­ های آموزشی قبل از ازدواج دانسته بر این اساس برگزاری دوره های آموزشی حوزه ازدواج و خانواده با تأکید بر آموزش های پیش از ازدواج طبق آئین نامه های تدوین شده از سوی وزارت ورزش و جوانان از برنامه ها و اهداف اصلی معاونت فرهنگی و امور جوانان استان است که تا به امروز بیش از نیمی از هدف گذاری سال 98 محقق شده و بیش از 70 کارگاه آموزشی در 8 شهرستان استان برگزار شده است.

وی همچنین با تأکید بر برگزاری با کیفیت کارگاه ها افزود: بیش از 30 مدرس با همکاری وزارت ورزش و جوانان و مؤسسات فعال حوزه روانشناسی در این دوره ها  حضور داشته­ تا به طور خاص کیفیت مدنظر برای برگزاری دوره ها در مناطق کمتر برخوردار تأمین شود و بر این اساس در شش ماهه نخست سال بیش از 1300 نفر درکارگاه های فوق آموزش دیده اند که این تعداد با توجه به برنامه ریزی های گام به گام صورت گرفته و رضایت بخش بوده است.

در ادامه مرادی اشاره کرد، از آنجاکه هدف گذاری صورت گرفته برای سال 98 برگزاری 20 کارگاه در هر شهرستان است، بودجه ای بالغ بر هشتصد میلیون ریال به این حوزه در استان اختصاص داده ایم و برای شهرستان هایی که جمعیت بیشتری دارند و خواستار برگزاری دوره های آموزشی بوده اند، قطعا بودجه مجزا در نظر خواهیم گرفت همانطور که در شش ماهه اول سال نیز به این شیوه عمل شده است.

مرادی در خصوص نحوه برگزاری کارگاه ها گفت: با توجه به سیاست تأسیس مراکز مشاوره تخصصی حوزه ازدواج و خانواده در سطح کشور، اولویت برگزاری کارگاه های مذکور با مراکز مشاوره تخصصی است که مجوز خود را از وزارت ورزش و جوانان و تحت نظر سازمان نظام روانشناسی کشور دریافت کرده اند. علاوه بر این، سازمان های مردم نهادی که به طور تخصصی در حوزه ازدواج فعالیت می کنند و با مشاوران برجسته این حوزه همکاری دارند نیز می توانند کارگاه های آموزشی ذکر شده را در سطح استان برگزار نمایند.

خبرنگار: آسیه طباطبایی

431815404_86239

 

 

نظر شما