عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ؛

همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است /شتاب در پرداخت مطالبات صندوق های بازنشستگی از سوی دولت ضروری است

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۰۹:۵۵:۳۵
کد خبر: ۹۳۰۲۴۹
همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است /شتاب در پرداخت مطالبات صندوق های بازنشستگی  از سوی دولت ضروری است
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: شتاب در پرداخت مطالبات صندوق های بازنشستگی از جمله تامین اجتماعی از سوی دولت ضروری است تا خدمات این صندوق‌ها کاهش نیابد.

به گزارش برنا از اراک ، سید مهدی مقدسی در نشست با مدیران دستگاه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: باید با توجه هرچه بیشتر به صندوق تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشور و سایر صندوق ها از ایجاد بحران در آنها جلوگیری کرد.

وی اظهار  داشت: با توجه به اینکه از جمعیت یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفری استان مرکزی ۹۵۷ هزار نفر معادل ۷۳ و پنج دهم درصد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قراردارند نیاز است وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی توجه ویژه‌ای به مصارف و منابع این صندوق در استان داشته باشد.

مقدسی یادآورشد:  پنج میلیارد ریال امسال همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال  جاری  تحصیص داده شده که تاکنون عملیاتی نشده و امیداست در سال‌های آتی جبران شود.

مقدسی ادامه داد: با توجه به نرخ تورم و کاهش ارزش پول ملی ، همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان و تامین منابع از طرف دولت یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: باید با امضای تفاهم‌نامه بین وزارت علوم، فناوری و تحقیقات و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی از ایجاد تداخل در آموزش‌های رسمی و غیر رسمی جلوگیری شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کاهش دانشجو در دانشگاه های پیام نور و دانشگاه آزاد ، می‌توان از فضاهای خالی این دانشگاه‌ها برای ارایه آموزش‌های فنی و حرفه ای بهره‌گیری کرد.

مقدسی یاد آورشد: اواخر سال ۹۷ و اوایل سال جاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی قصد ارایه درخواست اختصاص یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به حوزه اشتغال را داشتند که  وقوع سیلاب و اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای جبران خسارت‌های سیل،  موجب شد این درخواست در زمان دیگری ارایه شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز