حال و هوای کرمانشاه زمستانی می‌شود

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۰:۰۲:۵۲
کد خبر: ۹۳۰۸۵۲
حال و هوای کرمانشاه زمستانی می‌شود
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه گفت : آنچه که اوایل روز بر سطح شهر دیده می‌شد غبار صبحگاهی بود که در بسیاری از روز‌های سرد سال قابل مشاهده است .

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ آذر ولی زاده،معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه، با بیان اینکه آنچه که اوایل روز بر سطح شهر دیده می‌شد غبار صبحگاهی بود که در بسیاری از روز‌های سرد سال قابل مشاهده است، گفت : این غبار به دلیل سرمای هوا در شب تشکیل می‌شود، زیرا لایه سرد هوا مانع از پراکنده شدن آلاینده‌ها در جو می‌شود.

او گفت : این آلاینده‌ها که خود را به صورت غبار صبگاهی نشان می‌دهد متشکل از انواع ذرات متخلف از یک آتش‌سوزی کوچک تا آلودگی هوای ناشی از دود خودرو‌ها است که در جو ماندگار می‌شود.

 معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه،گفت: معمولا با طلوع آفتاب و گرم شدن هوا از غلظت این آلاینده‌ها در جو شهر کم می‌شود.

ولی زاده با اشاره به اینکه بارندگی اوایل امروز همین غبار صبحگاهی را نیز از سطح شهر پراکنده کرده، گفت: البته طی روز‌های اخیر نیز ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای کرمانشاه وضعیت ناسالم را نشان نمی‌داد و در شرایط استاندارد قرار داشتیم.

او با بیان اینکه در شرایط عادی عامل اصلی آلودگی هوای شهر کرمانشاه ناشی از تردد خودرو‌های فرسوده است، گفت: ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا به صورت آنلاین وضعیت ذرات معلق هوا را اندازه می‌گیرند و در صورت غیراستاندارد بودن هوا اطلاع رسانی‌های لازم انجام خواهد شد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز