معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی:

هر پنج سال یک زلزله با تلفات نیمه سنگین در ایران رخ می دهد

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۱۴:۳۸:۵۰
کد خبر: ۹۳۱۵۹۳
هر پنج سال یک زلزله با تلفات نیمه سنگین در ایران رخ می دهد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی از رعایت مقررات ملی در ساخت و ساز مدارس جدید این استان خبر داد و گفت: توجه به مباحث ایمنی و مقاوم سازی و آموزش و اطلاع‌رسانی در خصوص مقابله با بلایای طبیعی از جمله زلزله باید تا جایی باشد که در زمان وقوع حوادث هیچ آسیب و خسارتی وارد نشود.

به گزارش برنا از اراک ، مهدی زندیه‌وکیلی در بیست و یکمین عملیات تمرینی سراسری زلزله و ایمنی استان مرکزی در دبیرستان دخترانه الزهرا (س) اراک افزود: این مهم در ساخت و سازهای دیگر نیز مورد توجه قرار گرفته و امید است تمام سازه‌های قدیمی استان مقاوم و ایمن شوند.

وی بیان کرد: ایران یکی از کشورهای بلاخیز است و به طور میانگین هر ۱۰ سال یک زلزله بزرگ با تلفات سنگین، هر پنج سال یک زلزله با تلفات نیمه سنگین و هر یک تا ۲ سال زلزله‌هایی با تلفات و خسارت کمتر را شاهد بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: از زمان توجه به استانداردهای مقررات ملی در ساخت و سازها آمار تلفات و میزان خسارت‌ها در زلزله‌های بزرگ نسبت به قبل کاهش داشته که این امر می‌طلبد به بحث ساخت و سازهای ایمن و مقاوم در همه بخش‌ها توجه جدی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز