رئیس دانشگاه کردستان اعلام کرد:

ورود دانشگاه کردستان به رتبه بندی تایمز/ سرانه دانشجویی دانشگاه کردستان کمتر از میانگین کشوری

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۲:۴۴:۲۱
کد خبر: ۹۳۲۰۲۳
ورود دانشگاه کردستان به رتبه بندی تایمز/ سرانه دانشجویی دانشگاه کردستان کمتر از میانگین کشوری
رئیس دانشگاه کردستان گفت: این دانشگاه خود را برای رتبه بندی تایمز در سال 2020 آماده کرده اما با این وجود سرانه دانشجوی دانشگاه کردستان کمتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان، رحمت صادقی ظهر روز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه های استان که به مناسبت روز دانشجو در محل دانشگاه کردستان گفت: این دانشگاه در حال حاضر هشت دانشکده را در ۱۶۸ هزار متر مربع دارد و 17 هزار متر مربع هم در دست ساخت است.

رئیس دانشگاه کردستان  با بیان اینکه11 هزار دانشجو در حال کسب علم و دانش در این دانشگاه هستند، عنوان کرد: بیش از چهار هزار مقاله خارجی از دانشگاه کردستان در مجله های معتبر بین المللی منتشر شده و در مجلات داخلی هم بیش از سه هزار مقاله به چاپ رسیده است.

صادقی گفت: 7500 دانشجو در رشته کارشناسی در 56 رشته، حدود سه هزار دانشجو کارشناسی ارشد در 114 رشته و 500 دانشجو در مقطع دکتری در 30 رشته مشغول تحصیل در دانشگاه کردستان هستند.

او با بیان اینکه 400 استاد تمام وقت در دانشگاه کردستان مشغول به تدریس هستند، گفت: از این تعداد 18 استاد تمام، 100 نفر دانشیار، 282 استادیار و 600 استاد حق التدریس در دانشگاه کردستان مشغول به کار هستند.

صادقی با بیان اینکه دانشگاه کردستان 30 درصد جمعیت دانشجویی استان را تشکیل می دهد، اظهار داشت: سرانه دانشجویی به ازا هر 100 هزار نفر جمعیت در سطح کشور چهار هزار و 530 نفر دانشجو وجود دارد که این عدد در کردستان دو هزار و 691 نفر است و به دلیل تعداد کم دانشجویان بحث بومی گزینی به ما لطمه زده است.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: وزارت علوم به صورت میانگین به ازا هر نفر جمعیت در سطح کشور ۱۲۰ هزار تومان بودجه تخصیص داده است که این رقم در استان کردستان ۸۰ هزار تومان و پایین تر از میانگین کشوری است.

او بیان اینکه در تلاش هستیم که در سال آینده دانشجو مقطع کارشناسی ارشد رشته ادبیات و زبان کردی را پذیرش کنیم، افزود: پتانسیل کردستان در حوزه موسیقی بر کسی پوشیده نیست و چندی پیش نیز شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی یونسکو معرفی شد که دانشگاه کردستان در این راستا رشته موسیقی را به واحد های آموزشی خود اضافه کرده است.

صادقی گفت: آموزش مجازی یکی دیگر از فعالیت های دانشگاه کردستان است که این مجموعه در تلاش است که بسیاری از آموزش های خود را به سمت مجازی بودن، ببرد.

او گفت: 13 مجله، 10 پژوهشکده، 19 پروژه بین المللی، تفاهم نامه با ۳۰ دانشگاه از فعالیت ها و پروژه های اخیر دانشگاه کردستان است.

وی اظهار داشت: 492 دانشجو خارجی هم اکنون در دانشگاه کردستان در حال تحصیل هستند، گفت: در تلاش هستیم که بسیاری از فعالیت ها و حتی سمینار های این دانشگاه به بین المللی تبدیل شود.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: از تعداد کب دانشجویان خارجی 401 نفر مرد و 91 نفر آنان زن هستند که 416 نفر در مقطع کارشناسی ارشد، 53 نفر در مقطع کارشناسی و 23 نفر در مقطع دکتری در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند.

او با اشاره به اینکه دانشگاه کردستان به رتبه بندی تایمز در سال 2020 ورود پیدا کرده است، افزود: تکیه بر چهار حوزه آموزش، پژوهش، ارجاعات به مقالات، وجهه بین المللی و درآمد صنعتی از مولفه های ورود دانشگاه ها به رتبه بندی تایمز است که دانشگاه کردستان جزو این دانشگاه ها برای 2020 است.

وی به موفقیت‌های دانشگاه کردستان در رتبه‌بندی‌ جهانی اشاره کرد و یادآور شد: این دانشگاه برای نخستین بار در سیستم رتبه‌بندی جهانی تایمز در بین یک‌ هزار و 396 دانشگاه جهان در رتبه 601 تا 800 ایستاد و در بین 40 دانشگاه ایرانی حاضر در این رتبه‌بندی جایگاه 21 وجایگاه 8 در بین دانشگاه های جامع کشور را به خود اختصاص داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز