استاندار مرکزی:

اصالت فرش استان مرکزی در جهان شناخته شده است

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۵:۱۰:۱۰
کد خبر: ۹۳۲۱۳۰
اصالت فرش استان مرکزی در جهان شناخته شده است
استاندار مرکزی گفت: فرش دست‌بافت استان مرکزی از زمینه‌های مهم اقتصادی و داشته‌های فرهنگی و هنری این استان است که به‌منظور توسعه صادرات و رونق تولید آن باید نیازسنجی علمی و شناخت سلایق بازارهای هدف ملاک راهبردها و برنامه‌های این بخش باشد.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده در همایش فرش دست‌بافت استان مرکزی در اراک با بیان اینکه تقویت ارتباط بخش خصوصی با دولتی و حل چالش‌های داخلی راه غلبه بر تحریم‌های ظالمانه است، افزود: اصالت فرش استان مرکزی در جهان شناخته شده است و نباید اجازه داد تحریم‌ها به صادرات این هنرصنعتلطمه وارد کند.
وی ادامه داد: دولت با وجود محدودیت منابع مالی از هیچ کمکی به حوزه فرش دریغ ندارد و تنها در سال گذشته بیش از ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان این حوزه پرداخت شد.
استاندار مرکزی اضافه کرد: همچنین بیش از سهم یلیون دلار فرش دست‌بافت پارسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد و باید زیرساخت‌های صادرات هر چه بیشتر این کالا را فراهم شود.
آقازاده بیان کرد: ۶۴ کارگاه تولید فرش دست‌بافت در استان مرکزی فعال است و در مجموع بیش از ۳۰ هزار بافنده در این استان فعالیت می‌کنند که شمار قابل توجهی از آنان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
وی بیان کرد: صنعت فرش از دیرباز در استان مرکزی منبع درآمد ارزشمندی برای مردم بوده اما، این هنر صنعت در سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شده که بخش دولتی و خصوصی باید دست در دست یکدیگر داده و مشکلات را گره‌گشایی کنند. 
استاندار مرکزی گفت: در گذشته‌ای نه چندان دور صنعت فرش دست‌بافت ایران به‌خصوص استان مرکزی در همه نقاط دنیا شناخته شده بود و صادرات این هنرصنعت نقش موثری در بالا بردن تولید ناخالص ملی داشت و اکنون نیز مسوولان صنعتی و فرهنگی باید نسبت به احیای موقعیت فرش ایرانی بیش از پیش بکوشند. 
وی افزود: احیای فرش دست‌بافت استان مرکزی با نقش‌آفرینی بیشتر و تربیت هنرمندان ماهرو قوی‌تر  این هنر شناخته شده ایرانی  که ریشه در تمدن ایران زمین دارد حاصل می‌شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز