معاون عمرانی استاندار کردستان:

کردستان استان آخر کشور از نظر راه روستایی/۱۱۰۰ کیلومتر راه روستایی برای رسیدن به میانگین کشوری نیاز است

۱۳۹۸/۰۹/۱۴ - ۱۱:۵۶:۵۲
کد خبر: ۹۳۲۳۶۵
کردستان استان آخر کشور از نظر راه روستایی/۱۱۰۰ کیلومتر راه روستایی برای رسیدن به میانگین کشوری نیاز است
معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: استان کردستان از نظر راه های روستایی استان آخر کشور است و این استان برای رسیدن به میانگین کشور نیازمند 700 میلیارد تومان برای تعریف 1100 کیلومتر راه روستایی است.

شهرام ملکی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کردستان که با حضور دکتر امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در سنندج برگزار شد، گفت: برای رسیدن به میانگین کشوری در بخش راه روستایی باید یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه جدید تعریف کنیم که این امر اعتباری به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه طی سالیان گذشته کردستان در بخش آسفالت راه روستایی اعتبارات خوبی دریافت کرد، افزود: اعتبارات استانی جوابگوی احداث میزان نیاز های راه روستایی نیست و انتظار داریم از محل اعتبارات توسعه روستایی به استان کمک شود تا به میانگین کشور برسیم.

ملکی در ادامه میزان روستاهای دارای راه آسفالت استان را ۴۷ درصد و میانگین کشوری را ۷۲ درصد ذکر کرد و گفت: فاصله استان کردستان به نسبت میانگین کشور در راه روستایی زیاد است و از این حیث استان آخر کشور به شمار می رویم.

معاون عمرانی استاندار کردستان تعداد دهیاری های استان را هزار و ۲۱۱ روستا ذکر کرد و اظهار داشت: هم اکنون معادل ۳۰ درصد جمعیت کردستان ساکن روستاها هستند و لازم است در حد توان خدمات شایسته در همه بخش ها به آنان ارائه شود.

وی تعداد روستاهای برخوردار از آب شرب بهداشتی را هزارو شش روستا، اینترنت پرسرعت ۴٨۲ روستا و۴۱ درصد از روستاهای استان جزو روستاهایی دانست که طرح هادی در آنها انجام شده است.

ملکی افزود: هم اکنون ۹۰ درصد روستاهای کردستان از نعمت گاز برخوردار هستند و این عدد تا پایان سال جاری به ۹۴ درصد خواهد رسید که از میانگین کشوری بالاتر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز