احتمال آبگرفتگی شدید معابر عمومی و وقوع سیلاب در استان بوشهر

۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۱۰:۲۴:۱۸
کد خبر: ۹۳۲۶۵۴
احتمال آبگرفتگی شدید معابر عمومی و وقوع سیلاب در استان بوشهر
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از ورود سامانه بارشی قدرت‌مندی به استان خبر داد و گفت: روز یکشنبه احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن مسیل‌ها وجود دارد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ فرج‌الله شکوهی‌پور، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر، بیان کرد: سامانه بارشی نسبتا قدرت‌مندی از اوایل هفته آینده وارد استان می‌شود که در این مدت با توجه به تقویت سامانه بارشی شاهد تشدید بارندگی‌ها همراه با رعد و برق‌های شدید و وزش باد شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای خواهیم بود.

او تصریح کرد: نسبت به آبگرفتگی شدید معابر عمومی و وقوع سیلاب در برخی نقاط، همچنین سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، ریزش کوه در محور‌های مواصلاتی استان، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها و در نتیجه اختلال در تردد‌های شهری و جاده‌ای هشدار داده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: نسبت به وقوع طوفان تندری همراه با رعدوبرق شدید و ریزش تگرگ هشدار داده می‌شود.

شکوهی‌پور ادامه داد: وزش تندباد‌های لحظه‌ای با سرعتی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و در پی آن افزایش ارتفاع موج دریا به بیش از دو متر دور از انتظار نیست.

او تاکید کرد: از تردد‌های دریایی به‌ ویژه تردد شناور‌های کوچک، تفریحی و مسافری و از صعود به ارتفاعات و اتراق در کنار رودخانه‌ها و قرار گرفتن در مناطق پر خطر (که خطر جاری شدن سیلاب و برخورد صاعقه وجود دارد) پرهیز شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: در این مدت از تردد‌های غیر ضروری در محور‌های مواصلاتی استان اجتناب شود.

شکوهی‌پور  افزود: اقدامات لازم برای حفاظت از محصولات کشاورزی و دامداری اندیشیده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز