نماینده مردم شهرستان های سمنان ، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی

دانشگاه فنی و حرفه ای در تربیت نیروی متخصص موفق عمل کرده است

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۵:۲۲:۳۶
کد خبر: ۹۳۳۲۹۱
دانشگاه فنی و حرفه ای در تربیت نیروی متخصص موفق عمل کرده است
در ابتدای این دیدار همتی نماینده مردم شهر سمنان در مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تبریک به مناسبت روز دانشجو با اشاره به ظرفیتهای موجود در دانشگاه فنی و حرفه ای در امر پرورش نیروهای متخصص و تکنیسین های فنی در رشته های مختلف گفت: این دانشگاه در تربیت نیروی متخصص موفق عمل کرده است .

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ نماینده مردم  شهرستان های سمنان ، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی ، با حضور در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان ضمن دیدار و گفت گو با سرپرست دانشگاه فنی وحرفه ای استان سمنان ، از نزدیک در جریان مشکلات این دانشگاه قرار گرفت.

 در ابتدای این دیدار  همتی نماینده مردم شهر سمنان در مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تبریک به مناسبت روز دانشجو با اشاره به ظرفیتهای موجود در دانشگاه فنی و حرفه ای در امر پرورش نیروهای متخصص و تکنیسین های فنی در رشته های مختلف گفت این دانشگاه در تربیت نیروی متخصص موفق عمل کرده است .

وی ضمن بیان اینکه فارغ التحصیلان این دانشگاه به سبب داشتن مهارت لازم جذب بازار کار می شوند و این دانشجویان با مشکل بیکاری مواجه نیستند افزود: فعالیت دانشگاه فنی و حرفه ای ستودنی است.

وی با تأکید بر اینکه موانع گسترش و توسعه دانشگاه ‌های نسل سوم باید شناسایی و سپس برطرف شوند تصریح کرد: قانون برنامه ششم توسعه بر ضرورت تقویت دانشکده های فنی‌وحرفه‌ای تأکید کرده است بنابراین در طول اجرای آن باید به نقطه مشخص شده در قانون برسیم. 

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با اعلام حمایت کامل از دانشگاه فنی و حرفه ای با عنایت بر ایجاد فضای مثبت در جامعه در جهت افزایش میل به رشته های مهارتی و کاربردی اظهار داشت : باید پیگیر فرصتهای ایجاد شده در مجلس شورای اسلامی به جهت ارتقاء جایگاه و بودجه دانشگاه فنی و حرفه ای بود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را در جهت تشکیل جلسه در سطح کلان کشور با وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ، ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای و در سطح استان با استاندار و معاونین ، شورای اسلامی و شهرداری ، سازمان برنامه و بودجه و سایر نهادها و مسئولین محترم جهت تامین نیازهای دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان و پیگیری امور مربوط به این دانشگاه را اعلام داشت.

در ادامه این دیدار  نقدی بیان داشت : دانشگاه فنی حرفه ای نماد و سمبل دانشگاه نسل سوم در بین دانشگاه های کشور است .

وی در ادامه به توسعه ، اشتغال و کارآفرینی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای اشاره و این امر را نشانه توسعه ی کشور به سمت اشتغال زایی و کار آفرینی دانست که از اهداف و ماموریت اصلی دانشگاه های نسل سوم است .

نقدی در این دیدار بابیان هدف ، رسالت و تاریخچه دانشکده های فنی و حرفه ای و نیز کشاورزی استان سمنان ، افزود: این مرکز آموزش عالی با پرورش نیروهای متخصص و کارآمد در عرصه صنعت هم اکنون در 46 رشته شامل 29 رشته تخصصی و 17 رشته مهندسی اجرایی، بیش از 4000 دانشجو را آموزش میدهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز