معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهوری:

مشکلات صنعت استان مرکزی با مدیریت جهادی حل می‌شود

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۰۹:۵۳:۰۱
کد خبر: ۹۳۳۵۲۱
مشکلات صنعت استان مرکزی با مدیریت جهادی حل می‌شود
معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهوری شناسایی مشکلات واحدهای صنعتی بزرگ استان مرکزی را ضروری دانست و گفت: مشکلات واحدهای بزرگ این استان با مدیریت جهادی حل می‌شود.

به گزارش برنا از اراک ، سعید شیرکوند در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی افزود: نیاز است با انجام کارتحقیقاتی و کارشناسی دلایل بروز مشکل برای واحدهای صنعتی بزرگ این استان در طول سه دهه گذشته مشخص و با همکاری و همراهی دستگاه‌ها و با انجام مدیریت جهادی از ادامه مشکلات آنها جلوگیری و زمینه رفع این مشکلات فراهم شود.

وی ادامه داد: استان مرکزی و شهرستان اراک از جمله کانون‌های صنعتی کشور به شمار رفته و هرکجا نامی از واحدهای تولیدی بزرگ و تاثیرگذار برده می شود نام این شهرستان نیز مطرح می‌شود

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: ۳۰ سال گذشته بروز مشکل برای شرکت‌های بزرگی از جمله آذرآب، واگن پارس و هپکو اراک برای کسی قابل تصور نبود ولی امروز به دلیل برخی اقدامات، این واحدها با مشکلاتی روبه رو شده اند که احصا و رفع این مشکلات برای ادامه تولید آنها ضروری است.

شیرکوند عدم توجه به واگذاری‌ها را از جمله مهمترین عوامل بروز مشکل برای واحدهای صنعتی بزرگ استان مرکزی دانست و اظهار داشت: هدف از واگذاری و نظارت بعد از واگذاری در این واحدها به درستی انجام نشده و این مهم زیان‌های انباشته برای این واحدها را همراه داشته است.

وی ادامه داد: اکنون تمامی شرکت‌های بزرگ استان مرکزی با مشکل تامین اجتماعی، بانک و شرکت‌های طرف قراردادی که از آنها سفارش گرفته‌ و نتوانسته‌اند این سفارش‌ها را تحویل دهند، روبه رو هستند.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهوری افزود: نیاز است مسئولان در تمامی زمینه ها وارد شده و به میزان اختیاراتی که در استان وجود دارد برای رفع مشکلات این واحدها تلاش کنند.

شیرکوند از برگزاری نشستی با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزرای مربوطه برای رفع مشکلات شرکت‌های بزرگ صنعتی اراک در تهران خبرداد و افزود: این نشست روز دوشنبه در راستای گره‌گشایی از مشکلات این واحدها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امید است با همکاری سایر دستگاه‌ها در مرحله نخست تکلیف مالکیت و مدیریت این شرکت‌ها مشخص و سازمان‌های امور مالیاتی و تامین اجتماعی در راستای مصوبات ستاد تسهیل تولید، شرایطی را ایجاد کنند که از بروز مشکلات برای این واحدها جلوگیری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز