معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بیان کرد:

تشکیل ۲۰۸ پرونده تخلف صنفی در استان سمنان

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۱۲:۲۹:۲۰
کد خبر: ۹۳۳۶۵۴
تشکیل ۲۰۸ پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۲ هزار و ۳۴۷ مورد بازرسی برای کنترل قیمت از زمان اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین از واحدهای صنفی استان انجام شد که به تشکیل ۲۰۸ پرونده تخلف انجامید.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ مهدی یحیایی روز یکشنبه در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:  از سی‌ام آبان تا شانزدهم آذر ۹۸ با موضوع تخلف‌های واحد صنفی ۲۰۸ پرونده به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تشکیل شد.

وی ادامه داد: گران فروشی و کم فروشی، فقدان درج قیمت، تقلب و فقدان ارائه فاکتور، از جمله تخلف‌های دارای فراوانی در واحدهای صنفی استان سمنان بود.

وی بیان کرد: کنترل نانوایی‌ها برای برخورد با تخلفات نیز در دستور کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان قرار دارد و از ابتدای اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین ۴۹۰ نانوایی  استان مورد بازرسی قرار گرفت و ۲۷ پرونده تخلف تشکیل شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: بیشترین گزارش‌های مردمی در شکایت از واحدهای صنفی استان مربوط به اقلامی مانند برنج، حبوبات، لبنیات و آهن‌آلات بود.

یحیایی خاطرنشان کرد: نظارت بر واحدهای صنفی برای جلوگیری از تخلف‌ها به بهانه اصلاح قیمت بنزین در استان ادامه دارد، اما به دلیل کمبود نیرو، با توجه به تعداد واحدهای صنفی، مردم می‌توانند با گزارش تخلف‌ها به بازرسان به کنترل بازار کمک کنند.

شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل کم فروشی، گرانفروشی، رعایت نشدن ساعت کاری، عرضه خارج از شبکه و جا به جایی مشکوک آرد، از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان موارد را گزارش دهند.

تعداد کل واحدهای صنفی استان سمنان ۳۰ هزار واحد و با احتساب مشاغل خانگی بیش از ۴۸ هزار واحد است، یعنی به ازای هر ۱۴ نفر یک واحد صنفی وجود دارد، این شاخص در کشور به ازای هر ۱۶ نفر یک واحد صنفی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز