رئیس ستاد انتخابات استان کردستان:

۲۷۸ نفر برای انتخابات مجلس در کردستان ثبت نام کردند

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۱۲:۲۸:۵۶
کد خبر: ۹۳۳۶۶۴
۲۷۸ نفر برای انتخابات مجلس در کردستان ثبت نام کردند
رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: در پایان مهلت ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی 278 نفر در پنج حوزه انتخابیه کردستان ثبت نام کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ حسین خوش اقبال امروز یک شنبه در جمع خبرنگاران گفت: برای شرکت در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ۲۷۸ نفر در پنج حوزه انتخابیه کردستان ثبت نام کردند که نسبت به دوره دهم که ۲۱۳ نفر بود،  ۶۵ نفر بیشتر است.

وی اضافه کرد: در این دوره از انتخابات ۲۸ نفر از داوطبان را زنان تشکیل می‌دهند که مشارکت بانوان در این دوره نیز نسبت به ۲۱ نفر ثبت نامی دوره قبل، ۳۳.۳۳ درصد رشد داشته و نسبت مردان نیز از ۱۹۲ نفر دوره قبل با ۵۸ نفر رشد ۳۰ درصد افزایش داشته و به ۲۵۰ نفر رسیده است.

رییس ستاد انتخابات کردستان افزود: مدرک تحصیلی داوطلبان این دوره از انتخابات شامل ۱۶ نفر دانش‌آموخته کارشناسی، ۲۲۰ نفر دانش آموخته کارشناسی ارشد، ۳۷ نفر دانش آموخته دکترا و پنج نفر نیز دانش آموخته علوم حوزوی است.

خوش اقبال تاکید کر د: نسبت تعداد داوطلبان به هر کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این دوره در حوزه انتخابیه  سنندج، کامیاران و دیواندره ۴۷ نفر، حوزه انتخابیه بیجار ۵۰ نفر، حوزه انتخابیه قروه و دهگلان ۴۲ نفر، حوزه انتخابیه سقز و بانه ۳۷ نفر، و حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد نیز ۵۵ نفر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: داوطلبان ثبت نام کننده در این استان از مذاهب مختلف اسلامی، احزاب و طیف‌ها و گروه‌های سیاسی و تشکل‌های مختلف مردمی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۱ هیات اجرایی صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان را بررسی می‌کنند، گفت: این هیات‌ها در بازه زمانی مقرر و به موقع تشکیل شده و شامل پنج هیات اصلی در مراکز حوزه‌های انتخابیه و ۲۶ هیات در حوزه‌های فرعی است.

خوش اقبال اضافه کرد: فرایندهای انتخابات در این استان بر اساس روز شمار انتخاباتی به انجام می‌رسد و طبق این روز شمار مقرر شده هیات‌های اجرایی رسیدگی به صلاحیت داوطلبان را از امروز ۱۷ تا ۲۶ این ماه به مدت ۱۰ روز انجام دهند و در  روز ۲۷ آذر نتایج بررسی صلاحیت‌ها را به شخص داوطلب اعلام کنند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز