اعلام آمار نهایی وزارت کشور؛

۱۵۷ نفر در استان سمنان در انتخابات مجلس ثبت نام کردند/ جوانترین داوطلب متولد سال ۱۳۶۸ است

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۲:۳۸:۰۱
کد خبر: ۹۳۴۱۲۶
۱۵۷ نفر در استان سمنان در انتخابات مجلس ثبت نام کردند/ جوانترین داوطلب متولد سال ۱۳۶۸ است
با تایید وزارت کشور ، ثبت نام 157 نفر در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ثبت نام کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: از این تعداد 138 نفر مرد و 19 نفر زن هستند.

حبیب الله خجسته پور افزود: در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی 109 نفر در استان سمنان ثبت نام کرده بودند که در این دوره ، تعداد داوطلبان نسبت به دوره دهم 48 نفر بیشتر شده است .

وی تصریح کرد : حوزه انتخابیه سمنان ، مهدیشهر و سرخه با 53 نفر بیشترین داوطلب را داشته و تعداد ثبت نام کنندگان در حوزه های انتخابیه شاهرود و میامی 51 نفر ، دامغان 32 نفر و گرمسار و آرادان 21 نفر است .

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت : تعداد ثبت نام کنندگان در حوزه انتخابیه سمنان ، مهدیشهر سرخه نسبت به دوره دهم انتخابات مجلس ، 24 نفر افزایش ، در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی 14 نفر افزایش ، در حوزه انتخابیه دامغان 11 نفر افزایش و در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان یک نفر کاهش داشته است .

به گفته خجسته پور ، با احتساب ثبت نام 157 نفر در انتخابات و چهار سهمیه نمایندگی استان سمنان در مجلس ، برای هر صندلی 39 نفر رقابت می کنند.

وی افزود: از بین 157 ثبت نام کننده ، شش نفر سابقه نمایندگی در مجلس را دارند، 21 نفر مجرد و بقیه متاهل هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان گفت :  مدرک تحصیلی 22 نفر از ثبت نام کنندگان ، دکترا ، 125 نفر کارشناسی ارشد ، چهار نفر کارشناسی ( با سهمیه ایثارگری) و شش نفر تحصیلات حوزوی است .

خجسته پور گفت: رده سنی 111 نفر از ثبت نام کنندگان 30 تا 50 سال و 46 نفر 50 تا 70 سال است و تعداد ثبت نام کنندگان در رده سنی 30 تا 40 سال نسبت به دوره قبل ، 40 نفر بیشتر شده است .

به گفته وی ، جوانترین داوطلب متولد سال 1368 است که در حوزه انتخابیه سمنان ، مهدیشهر و سرخه ثبت نام کرده و مسن ترین آنها از حوزه انتخابیه دامغان و متولد سال 1327 است .

 

نظر شما