بررسی اشیا مدرسه تاریخی سعادت برای ثبت در فهرست آثار ملی

۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۱۰:۰۹:۳۲
کد خبر: ۹۳۴۴۹۰
بررسی اشیا مدرسه تاریخی سعادت برای ثبت در فهرست آثار ملی
کارشناسان میراث فرهنگی استان بوشهر اشیا منقول و تاریخی مدرسه سعادت را برای ثبت در فهرست آثار ملی بررسی کردند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ گروه ثبت آثار استان بوشهر برای بررسی و ارزیابی آثار تاریخی منقول مدرسه سعادت بوشهر و تلاش برای ثبت آنان در فهرست آثار ملی در آن مکان مستقر شد.

 معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: مدرسه تاریخی سعادت بعد از دارالفنون دومین مدرسه کشور بوده که در زمان قاجار ساخته شده و در بین مردم استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نصرالله ابراهیمی افزود: آثار منقول به جا مانده تاریخی از آن دوران که در مدرسه نگهداری می شود با استقرار تیم ثبت آثار استان در حال بررسی است و امیدواریم بتوانیم آثار قابل دفاع را شناسایی کنیم و در فهرست آثار ملی به ثبت برسانیم.

معاون میراث فرهنگی بوشهر بیان کرد: ثبت ملی آثار منقول و نامنقول این فرصت را  فراهم می‌کند که تاریخچه استان بهتر معرفی شود و همچنین در حفظ و احیای آنها بیشتر بکوشیم.

مدرسه سعادت  ۱۸ اسفند سال ۱۲۷۸ هجری شمسی در بوشهر ساخته شده و بزرگان زیادی در آن درس خوانده‌اند.

این مدرسه که از آن به عنوان مادر مدارس جنوب ایران نام برده می‌شود علاوه بر بوشهر، خدمات آموزشی و اعزام معلم به شهر‌های نجف، کاظمین و بحرین، بندرلنگه، اهواز و بهبهان را بر عهده داشته و در این مکان‌ها با حضور معلمان اعزامی از بوشهر، مدارس جدیدی بنا شده است.

 هجدهم اسفند به همین مناسبت به عنوان روز بوشهر نام‌گذاری شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز