مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی؛

شب یلدا بهترین فرصت برای پاسداشت فرهنگ و سنت‌های ملی است

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۱۰:۵۳:۱۵
کد خبر: ۹۳۵۰۲۶
شب یلدا بهترین فرصت برای پاسداشت فرهنگ و سنت‌های ملی است
مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی گفت: برگزاری آیین شب یلدا بهترین فرصت برای پاسداشت فرهنگ و سنت‌های ملی و گامی در جهت تحکیم بنیان خانواده است.

به گزارش برنا از اراک ، سید احمد سجادی  در نشست هماهنگی برگزاری آیین شب یلدا در محل استانداری مرکزی، افزود: برگزاری این آیین کهن اقدام موثری در تقویت اتحاد و یکپارچگی تمامی قومیت های ایران است و باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
وی ادامه داد: تقویت روحیه همدلی و استحکام بنیان خانواده از زیباترین مصادیق رسم های پسندیده ای همچون شب یلدا است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: صله رحم و ابراز محبت افراد خانواده به همدیگر نوعی همگرایی روحی پدید می آورد و روحیه افراد را برای حضور در کارهای جمعی در جامعه تقویت می کند و برگزاری آیین هایی از قبیل شب یلدا تاثیر انکارناپذیری در راستای ایجاد نشاط روحی، تقویت حس انسان دوستی، کمک به دیگران و شکرگزاری از نعمت های خداوند در افراد دارد.
سجادی بیان کرد: برگزاری جشن یلدا برای بیماران سرطانی، خانواده‌های بی سرپرست، بدسرپرست و خانواده‌های زندانیان به تعداد سه هزار نفر در ورزشگاه شهید ثامنی، برگزاری جشن یلدا ویژه کودکان اوتیسم، برپایی نمایشگاه یلدا در فرهنگسرای شهر از مهمترین برنامه‌های استان در شب یلدا است.
وی اضافه کرد: برگزاری مسابقه عکس یلدا با موضوع بزرگترین خانواده، برگزاری مسابقه زیباترین جمله در مورد یلدا و برگزاری جشن یلدا در مدارس و برگزاری مسابقه غذاهای سنتی و بسته بندی و توزیع در مناطق حاشیه‌ای شهر اراک از دیگر برنامه‌های استان در شب یلدا است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز