استاندار کردستان:

ضعف کشور ما عدم استفاده از پژوهش دانشگاهیان است

۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۱۱:۲۷:۳۹
کد خبر: ۹۳۵۴۶۶
ضعف کشور ما عدم استفاده از پژوهش دانشگاهیان است
استاندار کردستان گفت: کشورهایی که به پیشرفت رسیده اند، تحقیق و پژوهش را وارد صنعت و زندگی کرده اند اما ضعف کشور ما در این است که دانشگاه تحقیق می کند اما صنعت از آن استفاده نمی کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ بهمن مرادنیا در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان که در دانشگاه کردستان و در پنجمین روز از هفته پژوهش برگزار شد، اظهار داشت: اگر امروز پیشرفت هایی در دنیا صورت گرفته، قطعا بر اساس تحقیق و پژوهش است. 

وی با اشاره به اینکه کشورهایی که به پیشرفت رسیده اند، تحقیق و پژوهش را وارد صنعت و زندگی کرده اند افزود: شاید ضعف کشور ما در این است که دانشگاه تحقیق می کند اما صنعت از آن استفاده نمی کند. 

وی ادامه داد: یکی از وظایف مراکز علمی و آموزشی، تولید علم و گسترش آن در جامعه است اما گسترش علم در جامعه، در کشور ما ضعیف است. 

استاندار کردستان در ادامه با یادآوری اینکه امروز در دنیا از علم تولید ثروت می کنند، از دستگاه های اجرایی و تولیدکنندگان خواست بیگانگی با تحقیق و پژوهش را کنار بگذارند و از دانشگاه ها و محققین نیز خواست به دنبال ایجاد و برقراری این ارتباط باشند.

مرادنیا همچنین لزوم ورود دانش آموزان به عرصه علم و تحقیق را یادآوری کرد و از جوانان فعال در عرصه فناوری، تحقیق و پژوهش خواست تلاش کنند تا این فعالیت ها هرچه بیشتر به صورت عملی وارد جامعه و زندگی مردم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز