استاندار کردستان:

کردستان میزبان خوبی برای سرمایه گذاران اتریشی خواهد بود

۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۱۱:۲۵:۱۰
کد خبر: ۹۳۵۴۷۰
کردستان میزبان خوبی برای سرمایه گذاران اتریشی خواهد بود
استاندار کردستان گفت: استان کردستان ظرفیت های فراوانی برای سرمایه گذاری دارد و از سرمایه گذاران اتریشی استقبال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ بهمن مرادنیا در این دیدار، ظرفیت ها و پتانسیل های کار در کردستان را بسیار فراوان عنوان کرد و افزود: از حضور شرکت های اتریشی برای سرمایه گذاری در کردستان استقبال می کنیم. 

وی در ادامه اظهار داشت: سه میلیارد متر مکعب آب که از استان خارج می شد را مهار کردیم که فرصت خوبی برای توسعه کشاورزی است و از سوی دیگر بسیاری از محصولات کشاورزی استان ارگانیک است که قطعا برای اروپایی ها جالب توجه خواهد بود. 

مرادنیا با اشاره به اینکه دولت مصمم است کردستان را از حیث توسعه و کارهای بزرگ کمک کند، افزود: به احتمال زیاد راه آهن همدان - سنندج، سال آینده تکمیل خواهد شد لذا راه آهن سنندج - باشماق - سلیمانیه فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری است. 

وی در این خصوص گفت: این پروژه بسیار تاثیرگذار خواهد بود چرا که مبادلات مرزی از مرز باشماق در سال گذشته ۶/۸ میلیارد دلار بود که این پروژه می تواند این رقم را به ۱۵ میلیارد دلار برساند و در حوزه گردشگری نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود. 

مرادنیا همچنین به وجود معادن فراوان در استان اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه های پتروشیمی و فولاد نیز پروژه هایی در سقز، بیجار و قروه در دست اقدام داریم که همگی فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری محسوب می شود. 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، این دیدارها ادامه داشته باشد و  کردستان بتواند همکاری های فراوانی با دولت اتریش داشته باشد.

نظر شما