سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به برنا:

منتظر گزارش نهایی دولت عراق درباره حمله به کنسولگری ایران در نجف هستیم/ برخی از هموطنان ما بدلیل اتهامات واهی از طرف دولت فرانسه، دستگیر شده‌اند

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۱:۱۳:۲۸
کد خبر: ۹۳۶۰۷۶
منتظر گزارش نهایی دولت عراق درباره حمله به کنسولگری ایران در نجف هستیم/ برخی از هموطنان ما بدلیل اتهامات واهی از طرف دولت فرانسه، دستگیر شده‌اند
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اقدامات اشرار در کشور عراق و تعرض به سرکنسولگری کشورمان در نجف اشرف گفت: ما اعتراض خود را به دولت عراق اعلام کرده‌ایم و هنوز منتظر گزارش نهایی دولت عراق در خصوص تعارض به سرکنسولگری کشورمان، هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، «سید عباس موسوی»، سخنگوی وزارت امور خارجه، در پاسخ به سوال خبرنگار برنا ضمن محکومیت حمله به کنسولگری ایران در نجف و یادآوری وظایف دیپلماسی عراق اظهار کرد: عراق موظف است به عنوان کشور پذیرنده، حفاظت دیپلمات ها و اماکن دیپلماسی را تامین کند و پیگیری های حقوقی و سیاسی ما ادامه دارد. امیدواریم دولت عراق مسببین این کار را شناسایی و مجازات کند.

وی در خصوص دیگر سوال برنا در رابطه با احتمال تبادل زندانی بین ایران و فرانسه گفت: جمهوری اسلامی تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی شناسد و افرادی که دستگیر می شوند ما آنها را ایرانی می دانیم و هرگونه دخالت فرانسه و یا دیگر کشور ها را نمی پذیریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: به جرائم این افراد طبق قانون رسیدگی می شود و اگر تخفیفاتی وجود داشته باشد همچون دیگر زندانیان با آنها برخورد می شود.

موسوی با اشاره به اینکه آمار دقیقی در حال حاضر از زندانیان دو طرف ندارند، گفت: برخی از هموطنان ما با اتهامات واهی از طرف دولت فرانسه دستگیر شده اند و حتی برخی از مواقع این دستگیری ها از طرف امریکا بوده است.

نظر شما