چگونه اطلاعات مهم را حذف کنیم؛

اقدامات ضروری در تعویض لپ تاپ، گوشی های هوشمند و تبلت

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۴:۰۰:۳۲
کد خبر: ۹۳۶۲۲۵
اقدامات ضروری در تعویض لپ تاپ، گوشی های هوشمند و تبلت
یکی از دغدغه های کاربران برای فروش یا تعویض لپ تاپ، گوشی یا تبلت، نگرانی از اطلاعات داخل حافظه آنهاست. قبل از تحویل اینگونه دستگاه ها به خریدار اقداماتی را باید انجام داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، یکی از دغدغه های کاربران برای فروش یا تعویض لپ تاپ، گوشی یا تبلت، نگرانی از اطلاعات داخل حافظه آنهاا ست. قبل از تحویل این‌گونه دستگاه ها به خریدار اقداماتی ضروری را باید با الویت  انجام داد که به شرح زیر است:

اقدام اول: اطلاعات مهم سیستم تان را به یک هارد اکسترنال منتقل کنید

توصیه می شود این هارد را به دست افراد مورد اعتماد تان دهید و یا آن را در جای مطمئن نگهداری و رمزگذاری کنید. برای رمزگذاری فایل ها و اطلاعاتتان از اپلیکیشنAES Crypt استفاده کنید.

اقدام دوم: از تمام حساب های کاربری خارج و مطمئن شوید

یوزرنیم و پسورد آنها به صورت اتوماتیک ذخیره نشده باشند، چون در اینصورت افراد ناشناس می توانند فقط با کلیک روی آن گزینه Login و وارد حساب تان شوند.

اقدام سوم: حتما ایمیل تان را چک و پیام های حساس و مهم را پاک کنید

وقتی ایمیل ها را از قسمت In box پاک کردید حتما به بخش Trash بروید و آنجا را هم خالی کنید    تا مطمئن شوید امکان بازگرداندن آنها به In box وجود ندارد. همچنین فایل های مهمی که در ضمیمه ایمیل تان دارید حتما دانلود، رمزگذاری و در فضاهای امن ذخیره کنید.

اقدام چهارم: پاک کردن حساب کاربری در شبکه های اجتماعی

به شبکه های اجتماعی که در آنها فعالیت داشته اید مراجعه و اطلاعات مهمی که در آنجا دارید را ذخیره کنید و اگر می خواهید امنیت تان کاملا حفظ شود توصیه می شود حساب کاربری تان را برای همیشه پاک کنید، تاکید می شود حذف دائم نه غیر فعال کردن موقت، چرا که اگر حساب تان را موقتا غیر فعال کنید ممکن است کسانی که به دستگاه های شما دسترسی دارند بتوانند با انجام شیوه هایی این حساب ها را فعال کنند.

در حالی که با حذف دائم اکانت، امکان دسترسی به حساب شما وجود نخواهد داشت. اگر به هر دلیلی نخواستید حساب های کاربری تان را در شبکه های مجازی پاک کنید، تنظیمات امنیتی را برای آنها حتما اعمال کنید و فراموش نکنید با پاک نکردن دائمی حساب تان حواستان به اطلاعات موجود در آنها باشد.

اقدام پنجم: تعویض ویندوز

پس از پاک سازی حساب هایتان در شبکه های اجتماعی، ایمیل و  فضاهای ذخیره سازی، فایل های مهم روی سیستم تان را به روش درست و دائمی حذف کنید. شما کاربران می توانید برای این کار از برنامه C cleaner استفاده کنید.در آخر ویندوز سیستم تان را عوض کنید و پس از نصب ویندوز جدید تمام درایورهای هارد را فرمت کنید.

اقدامات امنیتی لازم برای دستگاه های هوشمند

ابتدا اطلاعات مهم گوشی یا تبلت تان را به فضای امن منتقل کنید و مطمئن شوید.  روی حافظه دستگاه هیچ اطلاعات مهمی ندارید بعد تمام اپلیکیشن های مربوط به سرویس های ایمیل و شبکه های اجتماعی  را حذف کنید. سپس تمام شماره تلفن های مهم در لیست مخاطب تان را حذف کنید و یا از آنها نسخه پشتیبانی تهیه کنید و در روی دستگاه دیگری منتقل کنید، پس از تمام اقدامات امنیتی توصیه می شود گوشی یا تبلت تان را ریست و به تنظیمات کارخانه ای برگردانید. اقدامات امنیتی که در بالا ذکر شد، را نادیده نگیرید و همه را اعمال کنید چرا که بی توجهی به آنها ضمیمه ی نفوذ افراد ناشناس به سیستم شما را فراهم می کند.

علی اصغر زارعی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز