گزارش برنا؛

لزوم به کارگیری داوران باتجربه در لیگ یک/رعایت استاندارد ها منجر به افزایش کیفیت لیگ های هندبال می شود

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۰:۴۱:۵۸
کد خبر: ۹۳۶۵۸۸
افزایش کیفیت لیگ های هندبال نیازمند رعایت استاندارد ها از جمله استفاده از داوران با تجربه و کم اشتباه در لیگ ها تا الزام رعایت حداقل های لیگ به باشگاه ها است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ هفته سوم مسابقات لیگ دسته یک هندبال باشگاه های مردان کشور روز های پنج شنبه و جمعه 21 و 22 آذر ماه در سراسر کشور برگزار شد.

در یکی از بازی ها در گروه چهارم کیمیا کاشت کردستان در همدان میهمان تیم هیات هندبال این شهرستان بود که با حاشیه هایی همچون اشتباهات داوری، نبود شرایط استاندارد میزبانی همراه بود.

کیمیا کاشت کردستان که یکی از مدعیان عنوان قهرمانی در این رقابت ها است توانست در این بازی همچون بازی های گذشته خود پیروز میدان شود اما اعضا تیم اعتراض هایی به این بازی داشتند.

فدراسیون هندبال باید ملزومات را فقط در سنندج اجرا کند؟!

محمد عرفان سعیدی کاپیتان تیم کیمیا کاشت کردستان در گفت و گو با خبرگزاری برنا در خصوص این بازی گفت: تیم ما پس از رسیدن به همدان در یکی از خوابگاه های این شهرستان اسکان پیدا کرد؛ خوابگاهی که نه تخت کافی نه نظافت لازم را برای یک تیم لیگ دسته یکی داشت اما با هماهنگی مدیر کل ورزش و جوانان کردستان خوابگاه تیم ما ساعت هشت شب تغییر پیدا کرد.

محمد عرفان سعیدی

او با بیان اینکه سالن مسابقه استاندارد لازم در خصوص حریم اطراف زمین را نداشت، گفت: طبق اعلام فدراسیون مراسم آغاز بازی می بایست 10 دقیقه زود تر سوت مسابقه برگزار شود که برگزار کنندگان این دیدار قریب به 20 دقیقه زودتر این برنامه را شروع کردند و اجازه گرم کردن به تیم ما را ندادند.

سعیدی افزود: سالن به قدری سرد بود که بازیکنان ما در حین بازی نیز حتی گرم نشدند و با وجود کسب دو امتیاز در این دیدار اما نتیجه باب میل باشگاه را کسب نکردیم.

کاپیتان تیم کیمیا کاشت از نبود آمبولانس و نیرو انتظامی در سالن گله کرد و اظهار داشت: در هفته گذشته در بازی با کرمانشاه در سنندج به دلیل تاخیر در حضور نیرو انتظامی در سالن بازی با نیم ساعت تاخیر آغاز شد و مشخص نیست که چرا فقط در سنندج این الزامات وجود دارد اما در شهر های دیگر خیر.

او با انتقاد از تیم داوری این بازی گفت: متاسفانه اشتباهات داوری در این بازی کم نبود انتظار می رود که فدراسیون از داورانی با تجربه تر در مسابقات لیگ دسته یک نیز استفاده کند.

وی گفت: مسابقات لیگ مانند رقابت های قهرمانی کشور نیست و باید باشگاه ها استاندارد های لازم را رعایت و فدراسیون نیز به تیم ها این موارد را الزام کند تا شاهد رشد هندبال و افزایش کیفی لیگ های این رشته در کشور باشیم.

سعیدی در خصوص بازی هفته چهارم با مریوان گفت: مریوان تیم بسیار خوبی را امسال در لیگ یک دارد و هم اکنون نیز در رده دوم گروه چهارم قرار دارد و بازی ساده ای با این تیم نخواهیم داشت اما با احترام به این تیم کردستانی ما فقط برای برد پا به میدان خواهیم گذاشت و با حمایت هواداران مان آخرین پیروزی نیم فصل نخست را با هم جشن خواهیم گرفت.

داوری بی اشتباه نبود

صارم بنکداری ناظر داوری این دیدار نیز در پایان این بازی در گفت و گو با خبرگزاری برنا در خصوص اعتراض تیم ها به داوری بازی گفت: در بازی هندبال علل خصوص اگر دو تیم پایاپای و نزدیک جلو بروند اعتراض ها وجود خواهد داشت.

بنکداری افزود: داوران این بازی نیز بدون اشتباه نبودند و چند مورد اشتباهات هر چند جزئی را مرتکب شدند.

yellowcard-6-5-93

او در خصوص گل کیمیا کاشت که داوران بازی ابتدا آن را تایید و سپس آن را مردود اعلام کردند، گفت: طبق قوانین داوری هندبال تا قبل از پرتاب شروع بازی می توان امتیاز توپ به گل تبدیل شده را باطل اعلام کرد که با مشورت داوران زمین با میز منشی این اتفاق صورت گرفت.

ناظر داوری این بازی در خصوص دلیل مردود اعلام شدن این گل اظهار داشت: اعتقاد بر این بود که ضربه اوت به نفع تیم همدان باید اعلام می شد که  داوران نیز در این صحنه مردد بودند و به همین دلیل شوت به گل تبدیل شده را مردود اعلام کردند.

او در خصوص اعتراض تیم کیمیا کاشت به عدم حضور آمبولانس و نیرو انتظامی گفت: با وجود اینکه بنده ناظر داوری این بازی بودم اما آمبولانس گویا حضور داشت و بنده در این خصوص نظری ندارم.

بنکداری افزود: تیم حراست اداره کل ورزش و جوانان به جای نیرو انتظامی در سالن حضور داشتند و در جایی که تیم حراست حضور داشته باشد نیازی به نیرو انتظامی نیست و خوشبختانه مشکلی نیز از جانب تماشاچیان بازی دیده نمی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز