با اهدای پیراهن به ستاد اجرایی فرمان امام صورت گرفت؛

کار ارزشمند بیرانوند در کمک به محرومیت زدایی+عکس

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۳:۲۵:۳۹
کد خبر: ۹۳۶۶۸۷
کار ارزشمند بیرانوند در کمک به محرومیت زدایی+عکس
دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران پیراهن خود را به بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام اهدا کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس، طی مراسمی پیراهن خود در بازی‌های جام جهانی روسیه مقابل تیم ملی پرتغال را به بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای فروش جهت احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در استان لرستان اهدا کرد.

همچنین امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم اعلام کرد تا دو برابر قیمت فروش پیراهن بیرانوند را به آن اضافه و برای احیای کارخانه‌ها و واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در استان لرستان هزینه خواهد کرد.

بیرانوندا

بر اساس این گزارش، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در چند سال گذشته در راستای محرومیت‌زدایی، توسعه، برقراری عدالت اجتماعی، ایجاد فرصت‌های برابر و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی جوامع محروم و کمتر توسعه‌ یافته از طریق ایجاد اشتغال، اقدام به مشارکت با بنگاه‌های اقتصادی و کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌ تعطیل و توانمندسازی آن‌ها در قالب مدل اشتغال‌زایی بنگاه‌محور کرده است.

در همین راستا، بنیاد برکت تا به امروز با 7 شرکت و واحد صنعتی در استان لرستان مشارکت داشته که از پس به مرحله ثبات و سوددهی رسیدن، از 4 شرکت خارج شده و سهام خود را واگذار کرده است. کل مبغ سرمایه‌گذاری و مشارکت بنیاد برکت در این 7 طرح بنگاه‌محور بالغ بر 1048 میلیارد ریال بوده و ایجاد 1540 فرصت شغلی را به دنبال داشته است. این بنیاد همچنین بسترهای لازم را برای اشتغال نزدیک به 5 هزار نفر در قالب بیش از 2 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور «سحاب» فراهم آورده است. اجرای 7 طرح اقتصادی تسهیلات‌محور با حجم سرمایه‌گذاری 120 میلیارد ریال و امکان ایجاد اشتغال برای 113 نفر نیز در دستور کار بنیاد برکت است.

ستاد اجرایی فرمان امام از طریق بنیاد برکت 1526 طرح عمرانی و زیربنایی شامل ساخت مدرسه و مسجد، مرکز بهداشت، حسینیه، خانه عالم، مرکز جامع سلامت، بهسازی راه و آسفالت جاده، پل سازی و ... را با 769 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد. ساخت مسکن محرومین و تحت پوشش قرار دادن روستاییان و ارائه خدمات بیمه‌ای به ایتام از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق محروم و کمتر برخوردار استان لرستان است.

گفتنی است، در جریان وقوع سیل در لرستان، محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با سفر به این استان، ضمن دیدار با مسئولان استانی و بررسی نیازمندی‌های مردم سیل‌زده، از مناطق خسارت‌دیده بازدید کرد.

ارسال 2500 تخته پتو، ۳۴ هزار بسته نان، وسایل امدادی از قبیل ۴ هزار چکمه، بیل و گونی، ۱۰ دستگاه لجن‌کش، ۲۴ هزار بسته آب معدنی، ۵ تن خرما و طبخ و توزیع ۱۰ هزار و ۵۰۰ وعده غذای گرم از اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای کمک به مردم سیل‌زده لرستان بود.

اهدای ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی، ۱۵ هزار بسته لوازم التحریر و ایجاد ۳ هزار شغل خانگی از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق سیل‌زده استان لرستان به شمار می‌رود.

همچنین دو دستگاه درمانگاه سیار احسان به ‌همراه تیم‌های درمانی و ۲۰ پزشک جهادی در استان لرستان مستقر شده و به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم مناطق سیل‌زده پرداختند. قرارگاه‌های امدادرسانی ستاد اجرایی فرمان امام نیز با حضور ۸۰۰ جهادگر در قالب ۵۰ گروه جهادی همکار با ستاد در همان ساعات اولیه وقوع سیل، خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده را شروع کردند که ارائه برخی از این خدمات همچنان ادامه دارد.

نظر شما