میدان " دریادار شهید محمد ابراهیم همتی" در سمنان افتتاح شد

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۲:۱۹:۱۸
کد خبر: ۹۳۶۶۹۰
میدان  دریادار شهید محمد ابراهیم همتی در سمنان افتتاح شد
این مراسم با حضور معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش و خانواده شهدا برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛  امیر دریادار حمزه علی کاویانی در مراسم افتتاح این میدان ، امنیت کشور را  حافظ قدرت و منافع ملی کشور برشمرد و گفت: نیروی دریایی یکی از مهمترین شاخص های قدرت نظامی است که ‌قدرت ملی را تقویت می کند .
معاون هماهنگ کننده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه طبق نظر تئوری پردازان، خلیج فارس و ایران در قلب جهان قرار گرفته اند  افزود: این یک موهبت الهی است که با ایثار شهدا حفظ شده است.
امیر دریادار کاویانی ،از تجهیز نیروی دریایی به جدید ترین و به روزترین امکانات و ناوشکن ها و شناورهای دریایی خبر داد و افزود: با حضور امنیت بخش خود در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریاهای منطقه،  هیچ کشوری اجازه تعرض و تجاوز به آب های کشور را ندارند.
معاون هماهنگ کننده نیروی دریای ارتش ، ناخدا شهید محمد ابراهیم همتی را یک شخصیت فراملی عنوان کرد و گفت: شجاعت و دلیری شهید همتی زبانزد همگان بود و وطن پرستی و شجاعت ایشان سبب نام گذاری روز نیروی دریایی در 7 آذر در سالروز شهادت ایشان و 36 نفر از همراهان ایشان بود.
شهردار سمنان هم به کاربری فرهنگی و نمادین میدان شهید محمد ابراهیم همتی اشاره کرد و گفت: این میدان به وسعت بیش سه هزار متر در سه طبقه با اعتبار چهار  میلیارد تومان در شهر سمنان به بهره برداری رسید.
رونمایی از تمبر میدان شهید محمد ابراهیم همتی و قدردانی و دلجویی از خانواده معزز شهدای 8 سال دفاع مقدس و مدافعان حرم از دیگر برنامه های این مراسم بود.
روز شهادت شهید محمد ابراهیم همتی و 36 تن از همرزمان ایشان در عملیات مروارید در 7 آذر ماه سال 59 به فرمان امام خمینی (ره) روز نیروی دریایی نامگذاری شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز