مسمومیت ۱۱۶ کرمانشاهی با گاز مونوکسید کربن

۱۳۹۸/۰۹/۲۵ - ۱۰:۱۹:۱۷
کد خبر: ۹۳۷۱۱۵
مسمومیت ۱۱۶ کرمانشاهی با گاز مونوکسید کربن
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از مسمومیت ۱۱۶ کرمانشاهی با گاز مونوکسید کربن از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ صائب مدرسی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۶ مورد مسمومیت با گاز منوکسید کربن داشته ایم، گفت : این مسمومیت‌ها ۳۶ مورد جاده‌ای و ۸۰ مورد شهری بوده است.

او گفت : تا پایان آبان سال گذشته ۹۶ نفر با گاز منوکسید کربن مسموم شدند که ۲۱ مورد جاده‌ای و ۷۵ شهری بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: تعمیر و نصب دودکش‌ها و بخاری باید توسط کارشناس انجام شود، همچنین مسیر دودکش باید باز باشد، رنگ شعله آبی رنگ باشد.

این مسئول با تاکید بر نصب دودکش استاندارد گفت: مردم باید از نصب آبگرمکن در حمام بپرهیزند و در چادر و خودرو از روشن کردن گاز پیک‌نیک خودداری کنند به ویژه رانندگان که برخی از آن‌ها شب برای گرمایش از این وسیله استفاده می‌کنند.

مدرسی گفت: در صورت برخورد با فرد مسموم شده با گاز منوکسید کربن باید وی به سرعت از محیط خارج شود و با سامانه ۱۱۵ تماس حاصل شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه با تاکید براینکه مردم باید به توصیه‌های تکنسین‌های اورژانس توجه کنند، گفت: فرد کمک رسان به مسموم باید نکات ایمنی را رعایت کند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز