جریان شناسی نیروهای سیاسی در انتخابات مجلس یازدهم :؛

کارزار انتخاباتی نفس گیر در محلات و دلیجان

۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۱۱:۲۵:۱۹
کد خبر: ۹۳۹۱۴۲
کارزار انتخاباتی نفس گیر در محلات و دلیجان
شهرستانهای محلات و دلیجان در حالی وارد کارزار انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس می شوند که سه دوره متوالی علیرضا سلیمی را راهی بهارستان کرده اند. نگاه به حضور و عملکرد ۱۲ ساله وی و ثبت نام چهره های ملی و محلی شاید شرایط جدیدی را برای این حوزه رقم زند.

به گزارش برنا از اراک ،  یادداشت ، محسن سجادی: نگاه رقابتی بین این دو شهرستان و کاندیداتوری افراد شاخص جناح های سیاسی و همچنین مسوولان سابق کشوری این حوزه را به یکی از مهم ترین کارزار های انتخاباتی استان بدل کرده است.

 از مجلس اول تاکنون هفت دوره از محلات، دو دوره از دلیجان و یک دوره فردی غیر بومی از این حوزه به خانه ملت راه یافته است و از بُعد سیاسی نیز سه دوره پیروزی با جناح اصلاح طلب، سه دوره با جبهه پایداری و چهار دوره با جناح اصواگرا بوده است. 

در این گزارش با نگاهی اجمالی به بررسی آرایش سیاسی کاندیداهای این حوزه می پردازیم.

 یکی از شاخص ترین افراد، نماینده فعلی این حوزه حجت الاسلام سلیمی کاندیدای پنج دوره و نماینده سه دوره متوالی مجلس بوده است که البته حضورش در مجلس دهم را بایستی ماحصل عدم اجماع کاندیداهای اصلاح طلب در این حوزه دانست به طوری که علیرضا سلیمی با ۱۱ هزار و ۴۷۰ رای از مجموع آرا ماخوذه این حوزه ( ۴۵ هزار ۱۳۸ رای ) برای سومین بار راهی ساختمان سبز بهارستان شد.

 پیروزی سلیمی در حالی بود که مجموع آرا غلامعلی یارمحمدی و سعید جلالی ( دو کاندیدای اصلاح طلب) ۱۵ هزار  و ۹۲۹ رای می شد و اگر اصلاح طلبان این حوزه به اجماع رسیده بودند تا حد زیادی امکان حضور سلیمی در مجلس کمتر می شد.

  حجت الاسلام سلیمی، اهل محلات است و از سوابق وی می توان به عضویت در کمسیون آموزش مجلس و امام جمعه محلات اشاره کرد؛ سلیمی از چهره های پایداریچی مجلس است که در موضوع انتزاع دلیجان و محلات از استان مرکزی تلاش بسیاری برای تحقق این امر اکرد.

 غلامعلی یارمحمدی، چهره شاخص اصلاح طلبان محلات است وی در انتخابات مجلس دهم توانست ۱۰ هزار و ۷۲۷ رای از این حوزه کسب کند.

 او در انتخابات شورای پنجم نیز از شهر محلات ۸ هزار و ۲۹ رای کسب کرد. وی اهل محلات است و از سوابق او می توان به فرمانداری و شهرداری محلات و نیمور و همچنین ریاست شورای شهر محلات اشاره کرد. وی در انتخابات مجلس با اختلافی کمتر از ۷۵۰ رای از رسیدن به بهارستان باز ماند و مهمترین شکست وی را می توان به عدم کناره گیری تشکیلاتی سیعد جلالی دیگر کاندیدای اصلاح طلب این حوزه که توانست ۵ هزار  و ۲۰۲ رای کسب کند، دانست.

گرچه یارمحمدی دوره قبل می توانست به راحتی و با اجماع اصلاح طلبان به مجلس راه پیدا کند اما در کارزار مجلس یازدهم با حضور چهره های مطرح کشوری به نظر می رسد، رسیدن به صندلی سبز بهارستان به آسانی دست یافتی نباشد.

 محمد جلالی، چهره ای نزدیک به اصولگرایان است که در انتخابات مجلس دهم توانست با کسب ۸ هزار و ۹۶۳ رای، نفر سوم انتخابات این حوزه شود. او اهل دلیجان است و مدیرکلی منابع طبیعی استان مرکزی در دولت احمدی نژاد از مهمترین سوابق وی می باشد.

 محمد حسن نامی، چهره ای احمدی نژادی که دیگر کاندیدای این حوزه می باشد زادگاه اش دلیجان است و از سوابق وی می توان به معاونت اطلاعات ستاد مشترک ارتش و ریاست سازمان جغرافیایی، معاونت وزارت دفاع و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت احمدی نژاد اشاره کرد، وی اصالتا دلیجانی است اما آنطور که از شواهد پیداست تاکنون خارج از استان زندگی و مشغول به خدمت بوده است.

 مهدی خلج، یکی دیگر از چهره های کاندیدا شده این حوزه است که از سوابق وی می توان ریاست سازمان دامپزشکی کشور و مدیرکلی دامپزشکی استان تهران در دولت روحانی را نام برد.

 حسن شمس، دیگر چهره اصلاح طلب این حوزه است. وی اهل محلات می باشد وی دارای سابقه سرپرستی آموزش و پرورش شهرستان محلات می باشد.

 در این حوزه انتخابیه برای انتخابات پیش رو جمعا ۲۷ نفر شامل ۲۶ مرد و یک زن ثبت نام کرده اند که طبق اعلام رئیس ستاد انتخابات استان دو نفر انصراف داده و یک نفر توسط هیات اجرایی رد صلاحیت شده و در نهایت ۲۴ نفر تایید شده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز