آلوده کردن هوای عسلویه توسط مشعل یکی از واحد‌های پتروشیمی

۱۳۹۸/۱۰/۰۱ - ۰۸:۴۱:۴۲
کد خبر: ۹۳۹۵۴۰
آلوده کردن هوای عسلویه توسط مشعل یکی از واحد‌های پتروشیمی
بدسوزی مشعل یکی از واحد‌های پتروشیمی، هوای آلوده عسلویه را آلوده‌تر کرده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ مشعل یا فلر یکی از واحد‌های پتروشیمی که در سه تا چهار کیلومتری شهر عسلویه قرار دارد از شامگاه ۲۹ آذر بد می‌سوزد و دود سیاهی را راهی چشمان آسمان عسلویه می‌کند.

هوای عسلویه که به علت همسایگی با تاسیسات عظیم نفت، گاز و پتروشیمی همیشه آلوده است وقتی مشعل‌‎ها بد می‌سوزند آلوده‌تر می‌شود.

فرماندار عسلویه، گفت: بر اساس پیگیری صورت گرفته علت بدسوزی مشعل یکی از واحد‌های پتروشیمی منطقه، مشکل فنی است که برای این واحد پیش آمده و آن طور که مدیران مجموعه می‌گویند چاره‌ای جز این ندارند که مواد اولیه سوخته شود.

عبدالنبی یوسفی افزود: این واحد پتروشیمی قول داده است تا ظهر امروز مشکل را حل کند.

او ادامه داد: مشکل بدسوزی مشعل‌ها هر بار که اشکال فنی برای واحد‌های صنعتی منطقه پیش آید وجود دارد و حتی اگر مشعل سوزی یا فلرینگ اصلاح شود و گاز‌هایی که به طور معمول در مشعل‌ها سوخته می‌شوند در جایی دیگر استفاده شوند، اما باز هم

مشکل بدسوزی هنگام وجود اشکال فنی وجود خواهد داشت.

سامانه پایش آلودگی در عسلویه نداریم

فرماندار عسلویه بیان کرد: سامانه پایش آلودگی هوا در عسلویه نداریم که بتواند میزان دقیق آلودگی هوا را معین کند.

یوسفی افزود: قرار است دو سامانه پایش به روز خریداری شود که بخشی از هزینه آن از اعتبارات سفر اسفند پارسال رئیس جمهور به استان و بخش دیگر از اعتبارات ملی تامین می‌شود.

او گفت: میزان آلودگی در عسلویه بالاست و فعالیت‌های صنعتی، آب، هوا و خاک را آلوده کرده است. محیط زیست هم راهکارش جریمه است که نمی‌تواند بازدارنده باشد.

درباره فعالیت کمیته ملی ساماندهی محیط زیست عسلویه نیز گفت: این کمیته تا کنون چند جلسه برگزار کرده در حوزه درمان و محیط زیست و قرار شده که در عسلویه بیمارستان ساخته شود.

منبع:yjc

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز