رییس کل دادگستری استان مرکزی؛

مجریان انتخابات ملزم به رعایت کامل قانون هستند / فعالیت نیروی انتظامی در روز انتخابات سازماندهی شده باشد

۱۳۹۸/۱۰/۰۲ - ۱۴:۰۷:۳۸
کد خبر: ۹۴۰۳۰۷
رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: مجریان انتخابات ملزم به رعایت کامل قانون هستند و دستگاه قضایی با اعضای هیات‌های اجرایی که قانون را نادیده گرفته و تخلف کنند با جدیت و قاطعانه برخورد می‌کند.

به گزارش برنا از اراک ، حجت‌الاسلام قاسم عبدالهی در نشست ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخابات استان مرکزی، افزود: مجریان انتخاباتی استان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید در فرآیند احراز صلاحیت داوطلبان بی‌طرف باشند.

وی ادامه داد: دادستان‌ها در شهرستان‌ها وظیفه دارند دامنه نظارتی خود را بر فرایند انتخاباتی گسترش دهند و با هر گونه رفتار و عملکرد غیرقانونی اعضای هیات‌های اجرایی  با جدیت برخورد می‌شود.

رییس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت:  فرآیند احراز صلاحیت داوطلبان در برخی از حوزه‌های انتخاباتی استان آنچنان که باید قانونمند نبوده و شبهاتی دارد و این حوزه ریزبینانه رصد شده و هرگونه اهمال رسیدگی می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالهی در خصوص حمایت احزاب و گروه‌های سیاسی از داوطلبان انتخاباتی نیز گفت: این مهم باید بر ساز و کار و چارچوب قانونی استوار باشد و پشتیبانی احزاب و تشکل‌ها از داوطلبان بدون رعایت قانون محلی از اعراب ندارد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت‌های چاپخانه‌های غیرمجاز و فاقد مجوز در چاپ اقلام تبلیغاتی داوطلبان انتخاباتی نیز گفت: لیست کامل چاپخانه‌ها باید در اسرع وقت تهیه شده و از فعالیت چاپخانه‌های غیر مجاز جلوگیری شود.

حجت الاسلام عبدالهی بیان کرد: فعالیت نیروی انتظامی در روز انتخابات باید سازماندهی شده باشد و برای صیانت از صندوق و حفظ امنیت حوزه انتخاباتی باید نیروی جداگانه مستقر باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز