رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تفت خبرداد:

اخذ سند مالکیت ۶۰ موقوفه در شهرستان تفت

۱۳۹۸/۱۰/۰۷ - ۱۰:۵۸:۲۸
کد خبر: ۹۴۲۱۱۲
اخذ سند مالکیت ۶۰ موقوفه در شهرستان تفت
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تفت گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون سند مالکیت ۶۰ موقوفه در شهرستان تفت اخد شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام محمدعلی فلاح تفتی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تفت، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون سند مالکیت ۶۰ موقوفه شهرستان تفت اخذ شد و ۷۰ موقوفه این شهرستان نیز در شرف ثبت و سند دار شدن هستند.

او به ضرورت اخذ سند مالکیت برای موقوفات اشاره کرد و افزود: حفاظت و صیانت از حقوق واقفان و اجرای امینانه نیات آنان هدف از اخذ سند مالکیت موقوفات است.

حجت الاسلام فلاح تفتی ادامه داد: در مجموع در شهرستان تفت چهار هزار رقبه وجود دارد که از این تعداد، تنها سند مالکیت هزار و ۷۰۰ رقبه اخذ گردیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تفت اضافه کرد: نبود امکانات و زیر ساخت‌های لازم و نیز وجود پراکندگی بین موقوفات شهرستان تفت از بزرگترین مشکلات پیشروی صدور سندمالکیت موقوفات و بقاع متبرکه این شهرستان است.

او در ادامه با اشاره به پیشتازی تفتی‌ها در ثبت وقف‌های جدید، تصریح کرد: اگرچه شهرستان تفت از لحاظ جمعیتی رتبه پنجم استانی را به خود اختصاص داده است این درحالی است که این شهرستان برای سومین سال متولی به عنوان شهرستان پیشرو در ثبت وقف‌های جدید معرفی شده است.

حجت الاسلام فلاح تفتی، افزایش تعداد ثبت موقوفات را نشانه اعتماد مردم به بدنه اوقاف دانست و اظهارداشت: اجرای امینانه نیات واقفان از طریق انتخاب یک فرد به عنوان معتمد وقف در هر محله و روستا برای پیگیری موقوفات و نیات آن‌ها و نیز رابط بین اوقاف و مردم، سبب تغییر نگرش مردم نسبت به وقف و اعتماد آن‌ها به این نهاد و در نتیجه ترغیب آن‌ها برای شرکت در امور خیر گشته است.

نظر شما