نماینده ولی فقیه در استان سمنان تاکید کرد:

لزوم توجه جدی برای ریشه کن کردن بیسوادی در استان

۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۱۲:۲۹:۳۸
کد خبر: ۹۴۲۷۳۵
لزوم توجه جدی برای ریشه کن کردن بیسوادی در استان
نماینده ولی فقیه در استان: سواد آموزی را جدی بگیرید و برای ریشه کن کردن بیسوادی تلاش کنید.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛  آیت الله شاهچراغی در دیدار با مدیر کل و جمعی کارکنان آموزش و پرورش و فعالان بخش سواد آموزی استان بیان اینکه اسلام دین یاد دادن و یاد گرفتن است گفت: پایه گذار نهضت سواد آموزی در اسلام پیامبر (ص) است.
وی اهمیت علم آموزی و برکات آن را تشریح کرد و گفت: آموختن خواندن و نوشتن از الویتهای مکتب اسلام است و این نشان از اهمیت آن دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این دیدار از آموزش میانگین سالانه دو هزار نفر در استان از طریق نهضت سواد آموزی خبرداد و گفت: با سواد شدن هشتاد هزار نفر در استان به برکت چهل سال خدمات نضت سواد آموزی در استان سمنان است.
محمد دستورانی گفت: در حال حاضر دوازده هزار و 700 نفر از افراد ده تا چهل و نه سال در استان سمنان بیسواد هستند که با برنامه ریزی های انجام شده چهار هزار و 600 نفر امسال تحت آموزشهای نهضت سواد آموزی قرار میگیرند.
مدیرکل آموزش و پرورش نرخ باسوادی در استان سمنان را نود و هشت و نیم درصد اعلام کرد و گفت: سند راهبردی سواد آموزی در استان سمنان تا سال هزار و 404 ، به منظورشناسایی و آموزش افراد بیسواد تهیه شده است.
در پایان این دیدار از آیت الله شاهچراغی به پاس بیش از یک دهه خدمت در نهضت سواد آموزی استان و نیز از پیشکسوتان و برترنیهای جشنواره های الگوهای تدریس در نهضت سواد آموزی قدردانی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز