ابراهیمی، عضو فراکسیون امید مجلس:

قانون انتخابات نیاز به اصلاحات جدی دارد

۱۳۹۸/۱۰/۰۹ - ۱۰:۴۵:۰۶
کد خبر: ۹۴۳۱۴۰
قانون انتخابات نیاز به اصلاحات جدی دارد
عضو فراکسیون امید مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی باید ضمن اصلاح قانون انتخابات ساز و کاری را طراحی کند تا براساس آن، بتواند قواعدی را برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات مجلس مشخص کرد.

به گزارش برنا از اراک ، علی ابراهیمی ابراز داشت: اگر امکان اینکه احزاب مدیریت جریان انتخابات را در دست بگیرند، وجود داشت، امورات سیاسی و برنامه ریزی کشور روان‌تر انجام می‌شد.

ابراهیمی در خصوص شرایط پیش از برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس، اظهار داشت: هر چه زمان می‌گذرد، فضای کشور انتخاباتی‌تر می‌شود و به نوعی توجه مردم، مسئولان و رسانه‌ها به انتخابات بیشتر می‌شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آنچه که اکنون مطرح می‌شود، تعداد زیاد داوطلبان است که نشان می‌دهد که در نحوه انتخابات مجلس و ریاست جمهوری باید دقت و بازنگری شود.

قانون انتخابات نیاز به اصلاحات جدی دارد

وی با اشاره به تعداد زیاد داوطلبان ثبت نام کرده در انتخابات مجلس، افزود: نحوه ثبت نام کاندیداها در انتخابات مجاس باید قاعده‌مند‌تر شود زیرا مجلس جای بسیار حساسی است.

ابراهیمی ادامه داد: ورود به این عرصه الزاماتی دارد که با شرایط فعلی قانون انتخابات، این الزامات رعایت نمی‌شود و حتما نیاز به اصلاحات جدی دارد.

قانون، قواعدی را به عنوان لازمه ثبت نام در انتخابات مجلس تعیین کند

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی باید ضمن اصلاح قانون انتخابات ساز و کاری را طراحی کند تا براساس آن، بتواند قواعدی را برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات مجلس مشخص کرد.

وی افزود: افرادی که بصورت جدی قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس را دارند، به شدت در حال رایزنی برای کسب آرا هستند، این درحالی است که صلاحیت کاندیدا‌ها هنوز تعیین تکلیف نشده و به نوعی این رایزنی‌های پیش از موعد استفاده از یک خلاء قانونی است.

مدت تبلیغات محدود و روش تبلیغات کاندیداها معیوب است

ابراهیمی با بیان اینکه مدت تبلیغات برای انتخابات مجلس محدود و روش‌های تبلیغات نیز معیوب است، اظهار داشت: شاید بهترین روش‌ها برای تبلیغات استفاده از انکان مناظره، نشست‌های گفت‌وگو محور و پرسش و پاسخ باشد که نقش تعیین کننده‌ای دارند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: شفاف‌سازی منابع مالی کاندیداها در دستورکار مجلس است و اوضاع روبه بهبود می‌رود اما با شرایط آرمانی فاصله داریم و اگر جریان انتخابات را احزاب مدیریت می‌کردند از هر جهت، امورات سیاسی و برنامه ریزی کشور روان‌تر انجام می‌شد اما اکنون شاهد این شرایط نیستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز