ابتلای یکهزار و ۵۰۰ یزدی به یکی از بیماری‌های خاص

۱۳۹۸/۱۰/۱۱ - ۱۱:۲۹:۴۰
کد خبر: ۹۴۴۱۶۳
ابتلای یکهزار و ۵۰۰ یزدی به یکی از بیماری‌های خاص
رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی یزد با بیان اینکه بیش از یکهزار و ۵۰۰ بیمار دیابتی، فشار خونی و نارسایی کلیوی در استان یزد وجود دارد گفت: ۳۸۰ بیمار دیالیز می‌شوند و ۴۵ نفر در نوبت پیوند کلیه هستند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ عزت یادگار، روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از بخش دیالیز بیمارستان ولیعصر (عج) بافق با اشاره به مشکلات بیماران کلیوی استان اظهار داشت: کمبود دارو و گرانی تجهیزات از اصلی‌ترین مشکلات بیماران کلیوی است.

وی افزود: این بیماران که در زمره بیماران خاص محسوب می‌شوند، در ۱۴ بخش دیالیز در بیمارستان‌های استان یزد مراقبت می‌شوند.

این مسوول خاطر نشان کرد: در حال حاضر در اکثر بخش ها، دستگاهای دیالیز فرسوده شده‌اند و عمر مفید آن به پایان رسیده است.

یادگار افزود: برای نوسازی تجهیزات بخش‌های دیالیز در استان به بیش از ۲۰ دستگاه دیالیز و اعتباری افزون بر پنج میلیارد تومان نیاز است.

وی همچنین با بیان اینکه سی و نهمین اهدای عضو در سال ۱۳۹۸ با ایثار و فداکاری مرحومه اکرم مهدی بهادرانی ۳۱ ساله اهل و ساکن یزد در بیمارستان شهید دکتر رهنمون به وقوع پیوست تصریح کرد: با این اقدام خیر خواهانه دومین پیوند کبد و چهل و یکمین پیوند کلیه در بیمارستان شهید صدوقی انجام شد.

در این بازدید که به منظور آگاهی از مسائل و مشکلات این بخش از نزدیک و بررسی وضعیت ارائه خدمات به بیماران دیالیزی انجام گرفت، عزت یادگار ضمن گفتگو با بیماران، از پرسنل بخش و همچنین مسئولین بیمارستان، از نحوه ارائه خدمات به بیمارن و همچنین فعالیت این بخش مطلع شد.

 انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان یزد از سال ۱۳۶۲ کار خود را شروع کرده است.

نظر شما