نهال کاری ۱۵۰ هکتار عرصه‌ بیابانی آرادان

۱۳۹۸/۱۰/۱۱ - ۱۲:۲۶:۰۲
کد خبر: ۹۴۴۲۰۳
نهال کاری ۱۵۰ هکتار عرصه‌ بیابانی آرادان
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان گفت: ۱۵۰ هکتار عرصه‌های بیابانی این شهرستان به منظور بیابان‌زدایی و جلوگیری از فرسایش خاک نهالکاری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ مهدی حسینی ابراز داشت: نهال‌های کاشته شده در مناطق بیابانی شهرستان آرادان از گونه سازگار با اقلیم منطقه و از نوع درختچه‌های تاغ است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری نقش مهمی در افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش خسارت سیلاب، کاهش فرونشست زمین، بیابانزدایی و تقویت سفره آب های زیر زمینی دارد، ادامه داد: ۲۳ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری به آرادان اختصاص یافت.

وی بیان کرد: عملیات آبخیزدارای شامل طرح‌های زیستی و مکانیکی می‌شود و اقداماتی مانند نهال‌کاری و کپه‌کاری جزو عملیات زیستی و ساخت سازه های متعدد مانند سنگ و ملات، بندهای خاکی جزو عملیات مکانیکی می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان تصریح کرد: عملیات کپه‌کاری امسال در ۲۵۰هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان انجام شد.

وی یادآور شد: در ۱۵۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی آرادان اقدامات کنترل هرزآب انجام شد که در نفوذ باران در خاک و تقویت پوشش گیاهی موثر است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان اظهار داشت: عملیات مکانیکی مانند بند سنگ و ملات به حجم ۲ هزار و ۸۹۵ متر مکعب در شهرستان آرادان از محل صندوق توسعه ملی در حال ساخت است.

 

نظر شما