کاهش تعداد تولد نوزاد در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۸/۱۰/۱۵ - ۱۲:۰۵:۰۸
کد خبر: ۹۴۵۹۶۰
کاهش تعداد تولد نوزاد در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ولادت‌ها در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته، که این میزان کاهش، در چند سال اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ محمد علی تقوی، مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد، گفت: امسال ۹ هزار و ۲۶۶ واقعه ولادت در این استان به ثبت رسیده است.

او افزود: این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ هزار و ۹۵۴ واقعه ولادت در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۵۲ درصد ولادت ها در استان پسر و ۴۸ درصد دیگر دختر بوده اند.

تقوی ابراز داشت:  ادامه این روند منجر به کاهش محسوس جمعیت استان در آینده خواهد شد و عدم تعادل در ساختار و هرم سنی جمعیت را بدنبال خواهد داشت.

 مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد افزود: همچنین نرخ ازدواج در استان ظرف ۲ سال اخیر کاهش هفت درصدی داشته است.

او تاکید کرد: امسال چهار هزار و ۹۵۶ واقعه ازدواج در این استان ثبت شده که این میزان در سال گذشته پنج هزار و ۳۱۵ بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: درسال ۹۸ در کهگیلویه و بویراحمد به ازای ثبت هر پنج ازدواج یک طلاق ثبت شده است.

تقوی افزود: در ۹ ماهه سال جاری ۲ هزار و ۲۲ نفر فوت شدند که هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

او عنوان کرد: امسال ۲ هزار و ۱۶۰ نفر فوت کرده اند که ۵۶ درصد آن ها در کهگیلویه و بویراحمد مردان بوده اند.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: بیماری های قلبی و عروق، سرطان و حوادث جاده ای بیشترین دلیل مرگ و میر در این استان است.

تقوی بیان کرد: به ازای ثبت ولادت هر ۱۰۰ دختر تعداد ۱۰۶ پسر به ثبت رسیده و در مقابل فوت هر ۱۰۰ زن ۱۴۰ مرد در کهگیلویه و بویراحمد فوت شده است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: بیشترین فراوانی نام‌ها برای پسران آراد ، حسین، رضا، امیرعلی و محمد در استان بوده است.

محمد علی تقوی افزود: برای دخترها نیز بیشترین فراوانی در کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب آوا، زهرا، فاطمه، حلما و باران بوده است.

او با اشاره به ترکیب جنسیتی در استان، عنوان کرد: ۵۲ درصد از ولادت‌ها پسر و ۴۸ درصد دختر بوده است.

تقوی ابراز داشت: امسال ۲هزار و ۳۲۳ نام و۲ هزار و ۶۶ مورد نام خانوادگی در کهگیلویه و بویراحمد بنا به درخواست این افراد در ثبت احوال تغییر یافته اند.  

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی نام ها همچون نام ائمه اطهار از جمله مریم، معصومه، سارا، زینب و خدیجه مطابق با قانون تغییر نخواهند یافت.

او گفت: یکی از سیاست های این اداره کل تغییر نام های نامناسب به نام هایی مناسب برای افراد است.

تقوی افزود: امسال به ازای ثبت ولادت هر ۱۰۰ دختر تعداد ۱۰۶ پسر  در کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است.

براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۵ بیش از ۷۱۳ هزار نفر جمعیت داشت و براساس بررسی های اخیر جمعیت استان به ۷۲۰ هزار نفر رسیده است.

نظر شما