خرید ۱۸ دستگاه ماشین همودیالیز برای مراکز دیالیز کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۸/۱۰/۱۷ - ۱۲:۰۳:۱۸
کد خبر: ۹۴۶۹۸۱
خرید ۱۸ دستگاه ماشین همودیالیز برای مراکز دیالیز کهگیلویه و بویراحمد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پیگیری های مسئولان این دانشگاه امسال، تعداد ۱۸ دستگاه ماشین دیالیز برای مراکز دیالیز استان خریداری شده است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ غلام عباس سبز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به تعداد زیاد بیماران دیالیزی استان و نیاز آنها به دیالیز، این تعداد دستگاه ماشین دیالیز خریداری و تحویل مراکز دیالیز استان شده است.

او افزود: هم اینک ۲۲۷ بیمار نارسایی کلیه در این استان شناسایی شده‌اند که تحت درمان دیالیز هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با نیاز سنجی مناسب از بخش های دیالیز استان، این دستگاه ها بین تمام مراکز همودیالیز استان توزیع شدند.

سبز عنوان کرد: تامین ماشین های همودیالیز بیشتر، برای رفع نیاز بخش های دیالیز استان همچنان نیز در دستور کار است.

او تاکید کرد: بهترین راهکار درمان بیماران نارسایی کلیه پیوند کلیه است و درمان تخصصی این بیماران دیالیز است که به دو روش دیالیز خونی و دیالیز صفاقی صورت می گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با توجه به افزایش تعداد بیماران دیالیزی و ارائه خدمات بیشتر به این بیماران، در استان نخستین مرکز دیالیز صفاقی در بیمارستان شهید جلیل یاسوج راه اندازی شده است این در حالی است که پیش از آن درمان تخصصی بیماران نارسایی کلیه در این استان تنها به روش دیالیز خونی همودیالیز انجام می گرفت.

سبز افزود: یادگیری آسان، انجام درمان توسط بیمار در منزل، استقلال شخص و امکان کنترل درمان، برنامه ریزی قابل انعطاف، قابلیت انجام درمان در هر مکان تمیز و عدم نیاز به سوزن برای انجام دیالیز، کمتر بودن خطر ابتلا به هپاتیت ب و افزایش کیفیت بهتر زندگی از جمله مزایای دیالیز صفاقی است که این روش را نسبت به دیالیز خونی ارجح تر می کند.

او گفت: در این روش نیازی به مراجعه حضوری بیمار به بخش دیالیز نبوده و از سوی دیگر در صورت نیاز بیمار دیالیز صفاقی می تواند به صورت شبانه روزی با پرستار خود در ارتباط بوده و راهنمایی های لازم را از وی دریافت کند.

دیالیز در تصفیه خون بیماران دچارنارسایی کلیه استفاده می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز