پرداخت ۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به خسارت‌دیدگان سیلاب چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۸/۱۰/۱۷ - ۱۲:۰۴:۱۳
کد خبر: ۹۴۶۹۸۹
پرداخت ۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به خسارت‌دیدگان سیلاب چهارمحال و بختیاری
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: افزون بر۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان دارای شرایط خسارت دیده از سیلاب بهار امسال پرداخت شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ سهراب رییسی، میزان خسارت وارده بر واحدهای مسکونی شهری و روستایی این استان در ۳۷ شهر و ۵۰۱ روستا را در مجموع ۳ هزار و ۶۱ واحد احداثی و تعمیری عنوان کرد.

وی تصریح کرد:۲۱۰ فقره از ۲۹۵ فقره تسهیلات بانکی احداث واحدهای شهری به بانک‌های استان معرفی شد و تاکنون ۱۰۸ فقره برابر۳۷ درصد از کل سهمیه، موفق به عقد قرارداد شده‌اند.

مدیرکل بنیاد انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: معرفی ۲۰۲ فقره از ۷۷۱ فقره تسهیلات بانکی امور معیشتی و عقد قرارداد ۴۴ فقره برابر ۵ درصد از کل سهمیه انجام شده است، که این تسهیلات متناسب با روند اجرایی واحدهای احداثی شهری و روستایی پرداخت می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه بیش از ۴۶ هزار مترمربع زمین به اماکن فرهنگی و مذهبی استان واگذار شده است، اظهار داشت: جهت احداث ۱۱ مسجد در استان ۱۰ هزار و ۶۴۳ مترمربع و برای احداث ۱۷ مدرسه ۳۵ هزارو ۳۸۱ مترمربع و برای ساخت ۲ خانه عالم ۶۲۶ مترمربع زمین، توسط این نهاد واگذار شده است.

رییسی، با بیان اینکه برای ساخت ۲ گلزار شهدا ۱۷۶ مترمربع زمین نیز واگذار شده است، افزود: عملیات اجرایی گلزار شهدا شهر وردنجان در سال ۸۷ آغاز شد و در مجموع تاکنون یکهزار و ۷۸۰ میلیون ریال از محل منابع دولتی و داخلی در محدوده فوق هزینه شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذاری زمین به متقاضیان جهت ساخت مسکن است، در همین راستا از ابتدا تاکنون بیش از ۱۰ هزار قطعه زمین به متقاضیان واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به واگذاری به ساکنان واجد شرایط و فاقد مسکن ادامه داد: یکی از اهداف واگذاری زمین، واگذاری به آسیب‌دیدگان از سوانح طبیعی به لحاظ از دست دادن واحد مسکونی است.

وی گفت: واگذاری به منظور جابه جایی واحدهای مسکونی در معرض خطر رانش و سیل و فروش به واجدین شرایط به منظور تامین قسمتی از هزینه‌های عمرانی همان روستا از دیگر اهداف واگذار زمین است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال وبختیاری تصریح کرد: واگذاری قطعات به متقاضیان واجد شرایط، ابتدا با انعقاد قرارداد موقت است که پس از اتمام عملیات ساختمانی و ارائه گواهی پایان کار و تسویه حساب نهایی و انجام تمامی تعهدات مطروحه در قرارداد سند رسمی به نام طرف قرارداد واگذاری صادر می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز