دریافت ۵۰ گزارش مردمی تخلف انتخاباتی در سمنان

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۱۲:۲۱:۰۰
کد خبر: ۹۴۸۶۷۱
دریافت ۵۰ گزارش مردمی تخلف انتخاباتی در سمنان
دبیر هیات بازرسی بر انتخابات استان سمنان گفت: ۵۰ گزارش مردمی در بخش تبلیغات زودهنگام توسط نامزدهای انتخابات و هواداران آن‌ها و استفاده از امکانات دولتی به نفع کاندیداها دریافت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ قاسم شریفی افزود: دبیرخانه هیات بازرسی انتخابات این گزارش‌ها را از شهروندان، هیات‌های بازرسی شهرستان‌ها و برخی از مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی پس از تایید نامزدها در هیات‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه دریافت کرد که توسط مسوولان مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته ‌است.

وی بیان کرد: از گزارش‌های دریافتی ۱۲ مورد مصداق تخلف انتخاباتی به ستاد پیشگیری جرائم انتخاباتی، هیات نظارت و ستاد انتخابات این استان تشخیص و به مراجع ذی‌صلاح ابلاغ شد.

دبیر هیات بازرسی بر انتخابات مجلس شورای اسلامی استان سمنان، با اشاره به مصادیق تخلف‌های انتخاباتی، ادامه داد: برای تبلیغ کاندیداها زمان‌ تعیین شده که اگر زودتر از آن تبلیغاتی توسط خود نامزدها یا حامیان آنان صورت گیرد، به عنوان تخلف با این عوامل برخورد می‌شود.

شریفی خاطرنشان کرد: استفاده از امکانات دولتی به نفع کاندیدها از دیگر تخلف‌هایی است که با آن برخورد قانونی می‌شود.

دبیر هیات بازرسی بر انتخابات مجلس شورای اسلامی استان سمنان یادآور شد: حاشیه پراکنی و امیدآفرینی واهی در اذهان عمومی، راه‌اندازی کارناوال تبلیغاتی، چسباندن عکس‌های تبلیغاتی بر روی تابلوهای راهنما، چاپ عکس بزرگ و غیرمعقول کاندیداها، دروغ‌پردازی و جوسازی، از دیگر مسائلی است که به عنوان تخلف انتخاباتی شمرده می‌شود.

براساس آمار ستاد انتخابات سمنان ۱۵۷ داوطلب برای نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه این استان ثبت نام کرده بودند که چهار نفر منصرف و دو نفر رد صلاحیت شدند و تعداد داوطلبان به ۱۵۱ نفر کاهش یافت.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز