رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی؛

زمان رسیدن اورژانس به مجروحان حوادث رانندگی ۲۰ درصد کاهش داشته است

۱۳۹۸/۱۰/۲۲ - ۱۴:۲۶:۵۸
کد خبر: ۹۴۹۳۱۳
زمان رسیدن اورژانس به مجروحان حوادث رانندگی  ۲۰ درصد کاهش داشته است
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: طرح تحقیقاتی سال گذشته در خصوص وضعیت مجروحان حوادث رانندگی و فوت آنها در بیمارستان‌ها انجام شد که مشخص شد ۴۵ درصد از فوت شدگان حوادث رانندگی پس از انتقال به بیمارستان‌ها به دلیل تروما ناحیه سر و گردن، ۴۴ درصد تروما قفسه‌سینه و بقیه مربوط به سایر اندام‌های بدنی بوده است.

به گزارش برنا از اراک ، پریا بهرامی در نشست شورای راهبری تصادفات استان مرکزی افزود: زمان رسیدن اورژانس به مجروحان حوادث رانندگی از زمان اطلاع تا رسیدن به محل حادثه ۲۰ درصد و  زمان اعزام مجروح به مراکز درمانی نیز ۲۴ درصد کاهش یافته است.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: حوادث رانندگی درون شهری در سال جاری ۱۵ درصد افزایش یافته اما فوت شدگان این حوادث در درون شهرهای‌استان مرکزی ۱۴ درصد کاهش داشته است.
دکتر بهرامی تصریح کرد: سوانح رانندگی در جاده‌های استان مرکزی در سال جاری ۹ درصد افزایش یافته و کشته‌شدگان این حوادث نیز هشت درصد افزایش یافته است.
وی عنوان کرد: در برخی شرایط شدت جراحات وارده در حوادث جاده‌ای استان مرکزی به حدی است که اگر در آن لحظه آمبولانس به همراه اتاق عمل سیار هم وجود داشته باشد، فرد مجروح جان خود را از دست می‌دهد.
رییس مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی افزود: پیشگری از حوادث رانندگی مقدم بر درمان است و باید بیش از پیش در این خصوص فرهنگ‌سازی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز