ممنوعیت فعالیت وانت‌بارهای فاقد بارنامه

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۱:۵۹:۲۵
کد خبر: ۹۴۹۶۶۷
ممنوعیت فعالیت وانت‌بارهای فاقد بارنامه
​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اعلام کرد: فعالیت وانت بارهای بدون بارنامه‌ از ابتدای بهمن ماه ممنوع می‌شود و نیروی انتظامی این موضوع را کنترل می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ «فریبرز کرمی» دوشنبه با اشاره به اینکه تمامی فعالیت ناوگان بین شهری باید براساس بارنامه انجام شود، گفت: به تازگی صدور بارنامه برای وانت‌بارها الزامی شده و این ناوگان باید براساس شاخص‌هایی فعالیت کنند.

وی عنوان کرد: رانندگان و وانت‌بارهای پلاک سفید و نارنجی که در بین شهر فعالیت می‌کنند باید  دارای کارت هوشمند باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ناوگان مدل ۷۸ به بالا و رانندگان ۲۳ سال به بالا مشمول این طرح شده و باید برای دریافت کارت هوشمند اقدام کنند.

کرمی با بیان اینکه تمامی مراکز صدور کارت هوشمند استان فعال شده است، افزود: ناوگان و رانندگان وانت بار می توانند بصورت اینترنتی در پرتال سامانه کارت هوشمند در قسمت خدمات غیر حضوری با عنوان ثبت نام وانت بار در آدرس WWW.SMARTCART.RMTO.ir  مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی یادآور شد: تاکنون ۷۶۰ کارت هوشمند برای راننده و پنج هزار و ۳۰۰ کارت هوشمند برای وانت‌بارها صادر شده و هدف از این طرح ساماندهی این بخش از حمل و نقل بین شهری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه وانت‌بارها از ابتدای بهمن ماه به بعد باید با داشتن بارنامه فعالیت کنند، عنوان کرد: از ابتدای بهمن تمامی ناوگان براساس پیمایش سوخت دریافت می‌کنند که البته یکی از پیش‌نیازها داشتن کارت هوشمند است و سوخت آن‌ها براساس نوع فعالیت و میزان تردد که در بارنامه مشخص شده تخصیص می‌یابد.

فعالیت ۶۵ شرکت مسافربری در استان کرمانشاه

کرمی در ادامه سخنان خود به وضعیت ناوگان حمل و نقل برون شهری استان نیز اشاره کرد و گفت: ۶۵ شرکت و موسسه فعال در زمینه مسافربری و ۲۰ پایانه مسافری عمومی و خصوصی در استان فعال است.

وی همچنین به فعالیت حدود سه هزار و ۲۰۰ راننده در حوزه حمل و نقل مسافری در استان اشاره کرد و افزود: حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۸۵۱ دستگاه مینی‌بوس و ۸۱۸ دستگاه خودرو سواری کرایه، جابجایی مسافران را در استان بر عهده دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه، میانگین سن ناوگان اتوبوسی استان را هشت سال، ناوگان مینی‌بوس را ۲۸.۵ سال و ناوگان سواری کرایه را هم ۱۰.۵ سال اعلام کرد.

کرمی تعداد مسافران جابجا شده توسط ناوگان حمل و نقل بین شهری استان کرمانشاه در یکسال اخیر (آذر ۹۷ تا آذر۹۸) را نیز بیش از سه میلیون و ۸۹۷ هزار نفر اعلام کرد و گفت: میزان راه طی شده توسط ناوگان مسافری استان در این مدت نیز بیش از ۷۴ میلیون کیلومتر بوده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه، بیشترین جابجایی مسافران توسط مینی‌بوس انجام شده است.​

استان کرمانشاه در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

بیش از ۲ میلیون نفر در ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستای استان کرمانشاه سکونت دارند.

نظر شما