کار فرهنگی اولویت اول در برخورد با تکدی گری

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۲:۱۳:۴۳
کد خبر: ۹۴۹۷۱۶
کار فرهنگی اولویت اول در برخورد با تکدی گری
معاون سیاسی استانداری سمنان: اولویت اول در برخود با معضل تکدی گری در سطح شهر انجام کار فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ حبیب الله خجسته پور در دهمین جلسه ی کارگروه فرهنگی، اجتماعی زنان و سلامت با بیان اینکه نیاز است بخش کودکان خیابانی از کودکان کار و تکدی جداد شود گفت: نیاز است متکدیان از سطح شهر به درستی جمع آوری شوند.
وی افزود: متولی اصلی جمع آوری و ساماندهی تکدیان در سطح شهر فرمانداری ها و شهرداری ها است و نیاز است پس از جمع آوری مکانی برای پایش و غربالگری این افراد ایجاد شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه قوانین قدیمی تناسبی با جرم امروزه این افراد ندارد گفت: نیاز است در این قوانین بازنگری صورت گیرد.
خجسته پور افزود: در شهرستان های سمنان و دامغان به صورت پایلوت نیاز است بحث جمع آوری و غربالگری تکدیان سطح شهر توسط فرمانداری ها، شهرداری ها و بهزیستی صورت گیرد.
وی افزود: باید به مردم توضیح داده شود که از هرگونه کمک به متکدیان سطح شهر خودداری شده زیرا این عمل تنها به افزایش آسیب های اجتماعی کمک می کند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با بیان اینکه 3 تفاهم نامه در این جلسه در خصوص ساماندهی و توانمند سازی زنان در استان منعقد شده است گفت: این تفاهم نامه ها به دستگاه های مربوطه تحویل و از امروز کار آغاز می شود.
بینایی افزود: مصوبه ای هم در خصوص ایجاد مراکز در سطح شهرستان ها توسط فرمانداری و شهرداری ها برای ساماندهی و غربالگری تکدیان در سطح شهر تصویب شده است.
بینایی افزود: قرار است در آینده ای نزدیک میز خیریه در آرامستان ها برپا و کمک های مردم به موسسات خیریه نیز ساماندهی شود.
وی افزود: نیاز است مردم از هرگونه کمک به تکدیان در سطح شهر خودداری کنند زیرا این عمل تنها موجب ناخوشایند شدن فضای شهری خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز